Vyučující
|
-
Voříšková Jana, Mgr. Doktor der Philosophie
|
Obsah předmětu
|
Rozvíjení ústního i písemného projevu v oblasti obchodní komunikace, rozšíření a prohloubení terminologie z kontrastivního pohledu a dále metod, forem a prostředků moderní komunikace i jejích hlavních zásad. Trénink obchodního jednání jako příprava pro absolvování povinné praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat administrativní funkční styl |
rozlišit soukromý a obchodní dopis |
vyjmenovat formální náležitosti obchodního dopisu |
rozlišit oficiální a neoficiální komunikační situace |
vyjmenovat příklady útvarů administrativního funkčního stylu |
Odborné dovednosti |
---|
vést diskusi a argumentovat |
sestavit strukturu textu administrativního funkčního stylu |
představit se v oficiální komunikační situaci |
sestavit základní dokumenty pro pohovor (strukturovaný životopis, motivační dopis) |
využívat moderní komunikační prostředky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit jednotlivé způsoby obchodní komunikace |
charakterizovat jednotlivé způsoby a formy komunikace v komerční sféře |
vyjmenovat formální zásady obchodní komunikace |
vyjmenovat a identifikovat jednotlivé součásti obchodních komunikátů |
porovnat obchodní komunikáty v češtině a studovaných jazycích a identifikovat stylové a formální rozdíly |
Odborné dovednosti |
---|
poučeně používat lexikografické příručky pro účely komunikace v komerční sféře |
analyzovat obsah a strukturu vzorových obchodních komunikátů |
vysvětlovat a aplikovat terminologii z oblasti komunikace v komerční sféře |
rozeznat, příp. opravit nedostatky v komunikátech komerční sféry |
vytvářet vlastní texty pro komunikaci v komerční sféře ve studovaných jazycích |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Buscha, Anne; Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation : Verhandlungssprache : Wortschatz, Sprechfertigkeitsübungen und ausgewählte Grammatik für Deutsch als Geschäfts- und Verhandlungssprache. 1. Aufl. Ismaning : Hueber, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
-
Eismann, Volker. Wirtschafts-Kommunikation Deutsch : Lehrbuch 1. 1. Aufl. München : Klett-Langenscheidt, 2013. ISBN 978-3-12-606186-5.
-
Hering, Axel; Matussek, Magdalena. Geschäftskommunikation - Besser schreiben. Kursbuch. Ismaning, 2007.
-
HERINGER, H. J.:. Interkulturelle Kommunikation. UTB, 2004. ISBN 3-8252-2550-X.
-
Křivohlavý, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Druhé, přepracované vydání, v KNA první. 2012. ISBN 978-80-7195-573-3.
-
Přikrylová, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
-
Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
-
Stanton, A. J.; Wood, L.R. Longman commercial communication : an intermediate in english for commercial correspondence and practice : students' book. Essex : Longman, 1997. ISBN 0-582-85273-0.
-
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace: a komunikace rizika.. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2510-9.
|