Předmět: Angličtina v komerční praxi 1

« Zpět
Název předmětu Angličtina v komerční praxi 1
Kód předmětu KFL/KPA1X
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Studenti se seznámí se základní terminologií a frazeologií obchodní angličtiny i dovednostmi potřebnými ke efektivní komunikaci v prostředí zahraniční firmy. Naučí se prezentovat se na trhu práce, prezentovat vybrané produkty či projekty a reagovat na řadu situací z podnikové praxe. Tematické okruhy: Seznámení s firmou Struktura firmy Prezentace produktu Zákazníci Mezinárodní firma Plánování projektu Reklama Sociální odpovědnost BOZP Environmentální politika firmy

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni
aplikovat základní pojmy obchodní angličtiny
demonstrovat znalosti anglického jazyka na B2 dle SERR
vyjadřovat se slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B2 dle SERR
rozlišovat mezi neformální a formální mluvenou a psanou angličtinou
Odborné dovednosti
rozlišovat mezi formální a neformální úrovní angličtiny
na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text
adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko k dané problematice
aplikovat odborné jazykové dovednosti na úrovni B2 dle SERR
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozpoznat rysy obchodní angličtiny
aplikovat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa
spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci
prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů
popsat rysy obchodní angličtiny
Odborné dovednosti
efektivně ústně i písemně komunikovat v oblasti podnikové praxe
formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny
vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat
v základních pojmech vysvětlit základní ekonomická témata, např. podniková ekonomika a management, lidské zdroje a jiné
adekvátně formulovat vhodné otázky k danému tématu z oblasti obchodní angličtiny
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Odborné dovednosti
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Přednáška s diskusí,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Test,
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
  • Anderson, Mark; Warner, Victor. Drafting and negotiating commercial contracts. Fourth edition. 2016. ISBN 978-1-78451-266-8.
  • Baddock, Barry; Vrobel, Susie. Business English : 10 000 slovíček v 80 tématech. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2552-9.
  • Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
  • John Hughes & Hugh Naunton. Business Result Advanced. Oxford: OUP, 2020. ISBN 0194738566.
  • Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
  • Vince, M. Macmillan English Grammar In Context Advanced Pack with Key. Houndmills, 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr