Vyučující
|
-
Bochníčková Ivana, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí se základní terminologií a frazeologií obchodní angličtiny i dovednostmi potřebnými ke efektivní komunikaci v prostředí zahraniční firmy. Naučí se prezentovat se na trhu práce, prezentovat vybrané produkty či projekty a reagovat na řadu situací z podnikové praxe. Tematické okruhy: Seznámení s firmou Struktura firmy Prezentace produktu Zákazníci Mezinárodní firma Plánování projektu Reklama Sociální odpovědnost BOZP Environmentální politika firmy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat obecnou angličtinu alespoň na středně pokročilé úrovni |
aplikovat základní pojmy obchodní angličtiny |
demonstrovat znalosti anglického jazyka na B2 dle SERR |
vyjadřovat se slovní zásobou v souladu s referenční úrovní B2 dle SERR |
rozlišovat mezi neformální a formální mluvenou a psanou angličtinou |
Odborné dovednosti |
---|
rozlišovat mezi formální a neformální úrovní angličtiny |
na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text |
adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko k dané problematice |
aplikovat odborné jazykové dovednosti na úrovni B2 dle SERR |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat rysy obchodní angličtiny |
aplikovat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa |
spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci |
prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů |
popsat rysy obchodní angličtiny |
Odborné dovednosti |
---|
efektivně ústně i písemně komunikovat v oblasti podnikové praxe |
formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny |
vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat |
v základních pojmech vysvětlit základní ekonomická témata, např. podniková ekonomika a management, lidské zdroje a jiné |
adekvátně formulovat vhodné otázky k danému tématu z oblasti obchodní angličtiny |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Allison, John; Emmerson, Paul. The business 2.0 : B1+ intermediate : student's book. Oxford : Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
-
Anderson, Mark; Warner, Victor. Drafting and negotiating commercial contracts. Fourth edition. 2016. ISBN 978-1-78451-266-8.
-
Baddock, Barry; Vrobel, Susie. Business English : 10 000 slovíček v 80 tématech. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2552-9.
-
Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
-
John Hughes & Hugh Naunton. Business Result Advanced. Oxford: OUP, 2020. ISBN 0194738566.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
-
Vince, M. Macmillan English Grammar In Context Advanced Pack with Key. Houndmills, 2009.
|