|
Vyučující
|
-
Strážická Alena, Mgr. PhD.
-
Frei Pavel, BA
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s rozvinutou terminologií obchodní angličtiny prostřednictvím interaktivních seminárních aktivit. Důraz se klade na zlepšení specifických dovedností potřebných v zaměstnání. Studenti jsou povzbuzováni, aby rozvíjeli a zdokonalovali své komunikační schopnosti. Tematické okruhy Lidské zdroje, pracovní pohovor Uspořádání mezinárodní konference Marketing Krizové situace ve firmě Inovace Ekonomika 4.0
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 19 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozpoznat rysy obchodní angličtiny |
| používat jazykové znalosti pro snadnou komunikaci v odborném a společenském prostředí obchodního světa |
| spojovat obchodní výrazy v cílenou a konzistentní komunikaci |
| prokázat schopnost umístit podnikání v rámci kulturních a mezilidských kontextů |
| demonstrovat znalost anglického jazyka na úrovni B2 dle SERR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat více profesionálně psanou i mluvenou formou |
| formulovat užitečné otázky a přesvědčivé argumenty o daném tématu z obchodní angličtiny |
| vést efektivně multikulturní týmy nebo v nich efektivně pracovat |
| adekvátně se zapojit do diskuse na dané téma |
| samostatně interpretovat informace z různých oblastí obchodní angličtiny |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat trendy v obchodních statistických dokumentech |
| správně používat data ve firemních dokumentech v obchodní komunikaci |
| pojmenovat a vysvětlit trendy zaznamenané v obchodních dokumentech |
| demonstrovat porozumění obchodním datům ve firemních dokumentech |
| argumentovat s použitím adekvátní anglické terminologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jasně vyjádřit argumenty pro lepší vyjednávací schopnosti |
| demonstrovat pokročilé komunikační dovednosti týkající se obchodní angličtiny |
| cíleně vybírat relevantní data bez zahlcení objemem informací |
| jasně argumentovat a demonstrovat lepší vyjednávací schopnosti v angličtině |
| vytvořit koherentní písemný text v angličtině na zadané téma z ekonomické oblasti a podložit jej adekvátními odbornými zdroji |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| rozvíjet samostatně pracovní etiku; Zlepšit interpersonální dovednosti |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška s diskusí, |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Řešení problémů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Seminární práce, |
| Ústní zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Cotton, D., Falvey, D., and Kent, S. Market Leader New Edition (Intermediate Business English Course Book). Spain, 2005. ISBN 1405813369.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
John Hughes & Hugh Naunton. Business Result Advanced. Oxford: OUP, 2020. ISBN 0194738566.
-
Leo Jones, Richard Alexander. New International Business English. Cambridge: Cambridge University Press, 2019. ISBN 1107632218.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in Use (intermediate). Cambridge, 2005. ISBN 0521775299.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. Cambridge : Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.
|