Předmět: Němčina v komerční praxi 1

« Zpět
Název předmětu Němčina v komerční praxi 1
Kód předmětu KFL/KPN1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Voříšková Jana, Mgr. Doktor der Philosophie
Obsah předmětu
Vysvětlení a procvičování obsahu podstatné odborné terminologie z oblasti hospodářství a práva na základě analýzy různých zdrojů (odborné texty, grafy, tabulky, mluvené dialogy) z oblasti komerční praxe vybraných z didakticky upravených i autentických pramenů. Aplikace osvojených jazykových znalostí a dovedností ve vlastní práci studentů (ve formě domácích úkolů, skupinové i samostatné práce v hodině a seminární práce).

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 26 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
obecně charakterizovat německy mluvící země z hlediska jejich hospodářství
vysvětlit základní pojmy z oblasti ekonomiky
popsat a charakterizovat základní rysy česko-německých hospodářských vztahů
obecně charakterizovat roli Německa v hospodářství Evropské unie
rozlišit hlavní rysy hospodářských systémů
Odborné dovednosti
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR
vést diskusi a argumentovat v němčině
porozumět psanému projevu na téma z hospodářství německy mluvících zemí a Evropské unie v němčině na úrovni B2 dle SERR
porozumět mluvenému výkladu, referátu, prezentaci na téma z oblasti hospodářství německy mluvících zemí a Evropské unie v němčině na úrovni B2 dle SERR
shrnout mluvený a psaný text, vybrat a formulovat jeho hlavní myšlenky, korektně vybrat jeho klíčová slova
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit základní hospodářské termíny v německém jazyce
charakterizovat rysy odborného textu z oblasti ekonomie
porovnat německou a českou terminologii k danému tématu
zasadit vybraný hospodářský problém do širšího kontextu
porovnat hospodářské systémy německy mluvících zemí a České republiky v kontextu Evropské unie
Odborné dovednosti
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti ekonomie
analyzovat německy psaný odborný text z oblasti obchodního či pracovního práva
interpretovat obsah odborného textu, grafu, tabulky apod.
formulovat německy vlastní názor na konkrétní problém z hospodářské oblasti
pracovat s terminologií z oblasti ekonomie receptivním i produktivním způsobem
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Diskuse,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Test,
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Becker, Norbert; Braunert, Jörg; Eisfeld, Karl-Heinz. Dialog Beruf 2 : Deutsch als Fremdsprache für die Grundstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0.
  • Buhlmann, Rosemarie; Fearns, Anneliese; Leimbacher, Eric. Wirschaftsdeutsch von A-Z NEU: Kommunikation und Fachwortschatz in der Wirtschaft. Berlin, 2008.
  • Conlin, C. Unternehmen Deutsch. Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch. Stuttgart, 2003.
  • Dudenredaktion. Duden Wirtschaft A-Z. Grundlagenwissen für Schule und Studium, Beruf und Alltag. Mannheim, 2009.
  • Eismann, Volker. Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU. Berlin, 2008.
  • Kolektiv autorů. Kommunikation in der Wirtschaft. Plzeň, 2009.
  • Kravčenko, A. P. Deutsch für Jura-Studenten. Fenix: Rostov na Donu, 1999.
  • Thiele, Paul. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch NEU.Training zum Test WiDaF. Berlin, Lagenscheidt, 2008. ISBN 3468498411 - 81.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr