Vyučující
|
-
Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Británie ve viktoránské éře 2. USA na přelomu 19. a 20. století; Gilded Age a progresivní éra 3. Kultura a společnost Británie ve 20. a 30. létech 4. Kultura společnost USA ve 20. a 30. létech 5. Poválečná éra v Británii, budování Welfare State 6. 60. léta v Británii, fenomén British Invasion 7. 50. a 60. léta v USA, kontrakultura a hnutí za občanská práva 8. Populární kultura 70. a 80. let v Británii 9. Populární kultura 70. a 80. let v USA 10. Současná britská společnost 11. Současná americká společnost 12. Shrnutí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 14 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat základní události z oblasti historického vývoje Velké Británie a USA |
pojmenovat hlavní trendy kulturního vývoje Velké Británie a USA |
pojmenovat čelní představitele britské a americké kultury |
vysvětlit klíčová fakta z oblasti politiky anglofonních zemí |
vyjmenovat některé základní zdroje informací k britským a americkým dějinám |
Odborné dovednosti |
---|
produkovat mluvený text na úrovni B1 podle CEFR |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované kulturnímu vývoji anglofonních zemí |
sumarizovat základní teze odborného anglického textu |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
vytvářet koherentní písemné texty |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat hlavní trendy ve vývoji novodobé britské a americké společnosti |
popsat kulturu i subkultury 2. poloviny 20. století ve Velké Británii a USA |
uvést významné kulturní osobnosti Velké Británie a USA a specifikovat jejich přínos |
vysvětlit vývoj a proměny kultury imigrantů |
identifikovat nejdůležitější literaturu a prameny k danému období |
Odborné dovednosti |
---|
adekvátně reprodukovat poslechový text |
aktivně používat odbornou slovní zásobu v kontextu odborného jazyka z dané oblasti |
na základě získaných znalostí shromáždit potřebná data z původních anglických zdrojů a adekvátně je analyzovat |
podrobně vysvětlit své stanovisko k dané problematice a obhájit jej |
vytvořit prezentaci na téma vztahující se ke kulturnímu dění/událostem v anglofonních zemích |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Marwick, Arthur. British society since 1945. London : Penguin Books, 2003. ISBN 0-14-100527-0.
-
Paxman, Jeremy. Angličané : portrét národa. Praha : Academia, 2006. ISBN 80-200-1383-0.
-
SAMPSON, Anthony. Who Runs This Place? The Anatomy of Britain in the 21st Century. London: John Murray, 2004.
-
Savage, Mike. Social Class in the 21st Century. London: Pelican, 2015.
-
Wasson, Elis. A History of Modern Britain: 1714 to the Present. London: Wiley-Blackwell, 2009.
-
Watts, Duncan. Dictionary of American government and politics. Edinburgh : Edinburgh University Press, 2010. ISBN 978-0-7486-3501-6.
-
Zinn, Howard. A people's history of the United States : 1492 to present. New York : Harper Perennial Modern Classics, 2005. ISBN 978-0-06-083865-2.
|