|
Lecturer(s)
|
-
Lourido Stanislav, doc. Dr.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture with a video analysis, Students' self-study, Self-study of literature, Textual studies, Lecture, Seminar
- Contact hours
- 39 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 35 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 30 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| obecně charakterizovat německy mluvící země z hlediska kulturního a jazykového |
| vysvětlit základní pojmy z oblasti kultury německy mluvících zemí |
| popsat a charakterizovat hlavní milníky česko-německých vztahů |
| na úrovni základního přehledu charakterizovat regionální variety německého jazyka |
| vyjmenovat hlavní osobnosti kultury německy mluvících zemí a stručně charakterizovat jejich přínos |
| vyjmenovat a stručně charakterizovat hlavní centra kultury německy mluvících zemí |
| Skills |
|---|
| komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR |
| vést diskusi a argumentovat v němčině |
| porozumět psanému projevu na téma z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí na úrovni B2 dle SERR |
| porozumět přednášce, referátu prezentaci k tématu z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí na úrovni B2 dle SERR |
| shrnout mluvený a psaný text, vybrat a formulovat jeho hlavní myšlenky, korektně vybrat jeho klíčová slova |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| charakterizovat specifika regionů německé jazykové oblasti |
| objasnit hlavní oblasti česko-německých vztahů a kontaktů |
| vysvětlit v širších souvislostech obrysy proměn kultury německy mluvících zemí |
| charakterizovat jazyková specifika regionů německy mluvících zemí |
| postihnout historické proměny česko-německých vztahů |
| Skills |
|---|
| komunikovat nad texty a projevy z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí v němčině na úrovni B2 dle SERR a vyšší |
| analyzovat texty a problémy z tematické oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí |
| zasazovat konkrétní odborný problém z tematické oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí do širšího (evropského) kontextu |
| identifikovat zajímavá témata v aktuálním dění z oblasti kultury německy mluvících zemí, vést o nich zasvěcenou diskusi v německém jazyce a vyjadřovat k nim vlastní podložený názor |
| identifikovat zajímavá témata v aktuálním dění z oblasti česko-německých vztahů, vést o nich zasvěcenou diskusi v německém jazyce a vyjadřovat k nim vlastní podložený názor |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecture |
| Lecture with a video analysis |
| Seminar |
| Textual studies |
| Self-study of literature |
| assessment methods |
|---|
| Combined exam |
| Test |
|
Recommended literature
|
-
PRESSE- UND INFORMATIONSDIENSTE DER BUNDESREGIERUNG (Hrsg.) Tatsachen über Deutschland. Frankfurt/Main, 2000.
-
BOK, V.- TERRAY, E. Nemecká literatúra 1/Deutschsprachige Literatur 1. Bratislava, 1991.
-
Bubner, Friedrich; Seel, Helga. Transparente landeskunde. 13. aktualisierte Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
Gössmann W. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Ismaning, 1996.
-
KŘEN, J. Tschechen und Deutsche - eine Konfliktgemeinschaft. Prag, 1990.
-
LINDEMANN, G. Geschichte der deutschen Kunst. Stuttgart - Hamburg, 1974.
|