Vyučující
|
-
Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rámcová témata kurzu: vybrané oblasti syntaxe a stylistiky anglického jazyka základy pragmatiky funkční styly kontrastivní pohled na angličtinu a češtinu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat anglický jazyk na úrovni samostatného uživatele B 1 dle SERR adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny mít základní znalosti z oblasti typologické klasifikace jazyků používat základní odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe znát základní spojky a jejich významy |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní odbornou terminologii k popisu gramatických jevů prokázat znalost základních frázových sloves adekvátně používat odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe angličtiny prokázat znalost slovesných vzorců v angličtině klasifikovat základní anglické spojky podle významu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat a používat infinitiv a gerundium v písemném a ústním projevu užívat participia v angličtině vysvětlit rozdíl mezi infinitivem a gerundium a různými typy jejich užití aplikovat pravidla nepřímé řeč v písemném a ústním projevu prokázat znalosti větných typů a větných členů |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat a používat infinitiv a gerundium v písemném a ústním projevu užívat participia v angličtině vysvětlit rozdíl mezi infinitivem a gerundium a různými typy jejich užití aplikovat pravidla nepřímé řeči v písemném a ústním projevu prokázat znalosti větných typů a větných členů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Cruse, Alan. Meaning in language : an introduktion to semanticsnd pragmatics. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-926306-X.
-
Crystal, David. The Cambridge encyclopedia of the english language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-53033-4.
-
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0.
-
Hewings, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
-
McCarthy, Michael.; McCarten, Jeanne. Grammar for Business. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
|