Vyučující
|
-
Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
-
Frýbl Václav, BA
|
Obsah předmětu
|
Rámcová témata kurzu: organizace mluveného projevu techniky mluveného projevu projev v akademickém prostředí prezentační dovednosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 22 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích anglického jazyka disponovat odbornou terminologií v anglickém jazyce orientovat se v odborné tematice vztahující se ke studovanému oboru |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2 podle SERR na základní úrovni porozumět anglickému mluvenému projevu sumarizovat obsah odborného projevu identifikovat hlavní myšlenky odborného projevu rekapitulovat vybrané pasáže mluveného projevu srozumitelně se vyjadřovat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2+ podle SERR disponovat znalostí odborných termínů v anglickém jazyce z dané oblasti rozumět odbornému mluvenému projevu disponovat znalostmi jazykového systému anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2+ podle SERR porozumět náročnějším odborným mluveným projevům z dané oblasti sumarizovat obsah odborného mluveného projevu plynule se vyjadřovat komunikovat pro profesní účely vytvářet samostatně odborné prezentace formulovat své názory |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Baker, Matthew J., Baker, William H. Writing and Speaking for Business. 4. vyd. BYU Academic Publishing, 2015.
-
Jaffe, Stella. Public Speaking: Concepts and Skills for a Diverse Society. 8. vyd. Wadsworth Publishing, 2015.
-
Lucas, E. Stephen. The Art of Public Speaking (Communication). 12. vyd. McGraw-Hill Education, 2014.
-
Reinhart, Susan N. Giving Academic Presentations. 2. vyd. University of Michigan Press ELT, 2013.
-
Scott, Ste. Communication: Effective Communication Techniques to Improve Your Public Speaking and Social Skills. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016.
|