Vyučující
|
-
Saudková Zdena, PhDr. Ph.D.
-
Bujdáková Anna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah výuky je koncipován na základě francouzské učebnice Alter ego 3 a Alter ego 4 určené pro osvojení jazykové úrovně B2 a B2+. Tematicky je výuka zaměřena na 12 okruhů týkajících se aktuálních problémů současné společnosti. Práce v rámci jazykových cvičení se zaměří ma procvičení mluveného projevu ve francouzštině. Zvláštní pozornost bude věnována organizaci mluveného projevu, technice mluveného projevu, projevu v akademickém prostředí a prezentační dovednosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 37 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na úrovni B1+ podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat dovednostmi ve francouzském jazyce na stupni B1+ podle SERR |
realizovat ústní i písemný projev |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích francouzského jazyka |
orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
poznat základní specifika odborného francouzského jazyka zaměřeného na oblast komerční sféry |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat dovednostmi francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
rozvíjet autonomně své řečové dovednosti |
reprodukovat text a sumarizovat jeho obsah zúčastnit se diskuse na dané téma |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Doporučená literatura
|
-
Berthet, Annie. Alter ego 4 : méthode de français : cahier d'activités : B2. Paris : Hachette, 2008. ISBN 978-2-01-155517-5.
-
Dollez, Catherine; Pons, Sylvie. Alter Ego 3 : méthode de français B1. Paris : Hachette, 2006. ISBN 978-2-01-155512-0.
-
Dollez, Catherine; Pons, Sylvie. Alter ego 4 : méthode de français : [pour grands adolescents et adultes] : B2. Paris : Hachette, 2007. ISBN 978-2-01-155516-8.
-
Dubois, Ir?ne; Saintes, Michel. DALF C1 : tests complets avec corrigés : compréhension orale, compréhension écrite, production écrite, production orale. Tome 1 - Édition 2016-2016. 2016. ISBN 978-1-5406-4096-3.
-
Jackson Noutchié-Njiké. Civilisation progressive de la francophonie, niveau intermédiaire. Paris, Clé International, 2016.
-
PACTHOD A. et ROUX P-Y. 80 fiches pour la production orale en classe de FLE. Paris, Didier, 1999.
-
Vlasák, V. a kol. Francouzsko-český, česko-francouzský slovník. Leda, Praha, 2002.
|