Vyučující
|
-
Černá Petra, Ph.D.
-
Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Týden 1-3 anglické substantivum a jeho kategorie Týden 4-7 anglické sloveso a jeho kategorie Týden 7-10 ostatní slovní druhy Týden 11-12 - opakování a prohlubování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 11 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat a tvořit anglické časy |
demonstrovat základní znalost kategorií anglického substantiva |
demonstrovat základní znalost kategorií anglického slovesa |
určovat slovní druhy v angličtině |
formulovat hlavní typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou se zvláštním zřetelem na temporální systém |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky o temporálním systému v angličtině v ústním a písemném projevu |
adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů |
adekvátně demonstrovat znalost modálních sloves v písemném a ústním projevu |
interpretovat hlavní rozdíly mezi anglickým a českým temporálním systémem |
zdůvodnit použití jednotlivých slovesných forem a časů v angličtině |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
odůvodnit použití jednotlivých slovesných forem a časů a angličtině |
používat anglický jazyk na úrovni samostatný uživatel B 2 podle SERR |
rozumět morfologickým a syntaktickým zvláštnostem anglických sloves a jmen |
prokázat znalost specifických gramatických pravidel vztahujících se k užití perfektních časů v angličtině |
identifikovat a popsat anglické slovní druhy v kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
správně aplikovat slovesné časy v ústním a písemném projevu |
odpovídajícím způsobem aplikovat modální slovesa v písemném a ústním projevu |
vysvětlit rozdíl mezi činným a trpným rodem |
aplikovat znalost jmenných kategorií |
správně používat anglická přídavná jména, zájmena a příslovce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Dušková, L., Klégr, A., Malá, M., Šaldová, P. Morfologie současné angličtiny. Praha, 2001.
-
Johansson, S., Leech, G., Condra, S., Finegan, E. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman, UK, 2000.
-
Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.
|