Předmět: Morfosyntax angličtiny 3

« Zpět
Název předmětu Morfosyntax angličtiny 3
Kód předmětu KFL/MSA3X
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Černá Petra, Ph.D.
Obsah předmětu
Týden 1-2 Opakování a procvičení obsahu kurzů MSA1 a MSA2 Týden 3-6 Pragmatika Kooperativní a a zdvořilostní princip. Řečové akty. Strategie mluvčího a pisatele vůči recepientovi. Kulturní schémata. Profesní schémata Týden 7-9 Textová analýza Týden 10-12 Procvičováníní, studentské prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 15 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat anglický jazyk na úrovni B2+ dle SERRJ pro cizí jazyky
adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny
orientovat se v typologické klasifikaci jazyků
používat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe
adekvátně se orientovat v temporálním systému angličtiny
Odborné dovednosti
používat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe
adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů
demonstrovat základní znalost slovesných vzorců (verb patterns) v angličtině
prokázat znalost základních frázových sloves v angličtině
správně používat základní anglické spojky
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat adekvátní jazykové prostředky v odezvě na danou komunikační situaci
vysvětlit rozdíl mezi gerundiem, přítomným příčestím (přechodníkem) a infinitivem
formulovat pravidla užití přímé a nepřímé řeči
prokázat znalost základních větných typů, větných členů a souvětí
aktivně používat anglická frázová slovesa
Odborné dovednosti
identifikovat druhy diskurzu
aplikovat základní principy textové lingvistiky
vytvářet koherentní a kohezivní texty
provést rozbor souvětí v angličtině
identifikovat záměr řečníka
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Analyticko-kritická práce s textem,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Test,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Crystal, David. The Cambridge encyclopedia of the English language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-82348-X.
  • Dušková, L., Klégr, A., Malá, M., Šaldová, P. Morfologie současné angličtiny. Praha, 2001.
  • Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
  • Johansson, S., Leech, G., Condra, S., Finegan, E. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman, UK, 2000.
  • Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
  • Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr