Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1-2 Opakování a procvičení obsahu kurzů MSA1 a MSA2 Týden 3-6 Pragmatika Kooperativní a a zdvořilostní princip. Řečové akty. Strategie mluvčího a pisatele vůči recepientovi. Kulturní schémata. Profesní schémata Týden 7-9 Textová analýza Týden 10-12 Procvičováníní, studentské prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat anglický jazyk na úrovni B2+ dle SERRJ pro cizí jazyky |
adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny |
orientovat se v typologické klasifikaci jazyků |
používat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe |
adekvátně se orientovat v temporálním systému angličtiny |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe |
adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů |
demonstrovat základní znalost slovesných vzorců (verb patterns) v angličtině |
prokázat znalost základních frázových sloves v angličtině |
správně používat základní anglické spojky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat adekvátní jazykové prostředky v odezvě na danou komunikační situaci |
vysvětlit rozdíl mezi gerundiem, přítomným příčestím (přechodníkem) a infinitivem |
formulovat pravidla užití přímé a nepřímé řeči |
prokázat znalost základních větných typů, větných členů a souvětí |
aktivně používat anglická frázová slovesa |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat druhy diskurzu |
aplikovat základní principy textové lingvistiky |
vytvářet koherentní a kohezivní texty |
provést rozbor souvětí v angličtině |
identifikovat záměr řečníka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Crystal, David. The Cambridge encyclopedia of the English language. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-82348-X.
-
Dušková, L., Klégr, A., Malá, M., Šaldová, P. Morfologie současné angličtiny. Praha, 2001.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Johansson, S., Leech, G., Condra, S., Finegan, E. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman, UK, 2000.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Vince, Michael. Advanced langugage practice : English grammar and vocabulary : with key. Oxford : Macmillan, 2009. ISBN 978-0-2307-2703-8.
|