Vyučující
|
-
Štruncová Jiří, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na práci s konkrétními německými texty k tématům: - společnost a kultura - masová média - perspektivy budoucnosti, nové informační technologie, obnovitelné zdroje energie - informační a komunikační procesy a kultura - člověk a sociální okolí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 37 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předpokládaná vstupní znalost B2 (SERR) |
Výsledky učení |
---|
studenti jsou schopni - číst a reprodukovat německé obecné i odborné texty - analyzovat především v rovině sémantické zvláštnosti vyjadřování v německém jazyce - diskutovat o tématech probíraných textů - vyjadřovat svá stanoviska a argumentovat |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Buscha, Joachim. Grammatik in Feldern : ein Lehr- und Übungsbuch für Fortgeschrittene. 1. Aufl. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1998. ISBN 3-88532-681-7.
-
HERINGER, H. J.:. Interkulturelle Kommunikation. UTB, 2004. ISBN 3-8252-2550-X.
-
Krajewski-Markiewicz, Renata. Mit Deutsch in Europa:studieren-arbeiten-leben. Plzeň, 2008. ISBN 80-7238-359-0.
-
KUMBIER, D.; SCHULZ VON THUN, F. Interkulturelle Kommunikation. Methoden, Modelle, Beispiele.. Rohwolt, 2006. ISBN 3499620960.
-
Willkop, Eva-Maria. Auf neuen Wegen : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe und Oberstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber, 2003. ISBN 3-19-001640-2.
|