Vyučující
|
-
Kucíková Monika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. týden - Úvodní informace, požadavky k absolvování 2. týden - Obchod a hospodářský cyklus 3. týden - Konkurence 4. týden - Zaměstnání a zaměstnatelnost 5. týden - Flexibilita na trhu práce 6. týden - Elektronické obchodování 7. týden - Textová analýza, průběžný test 8. týden - Zákaznická spokojenost 9. týden - Průzkum trhu, data o zákaznících 10. týden - Etika a obchod (sociální odpovědnost firem) 11. týden - Firemní a osobní bankovnictví 12. týden - Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Prezentace práce studentů, Seminární výuka
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat mluvenou a psanou angličtinu na pokročilé úrovní tj. B2 dle SERRJ |
disponovat znalostmi morfologického a syntaktického systému angličtiny |
ovládat základní odbornou terminologii z oblasti morfosyntaxe angličtiny; |
na základní úrovni ovládat odbornou anglickou slovní zásobu z oblasti komerční praxe |
na základní úrovni se orientovat v ekonomickém dění v České republice a anglofonních zemích |
Odborné dovednosti |
---|
na základní úrovni adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
rozpoznat charakteristické rysy angličtiny jako analytického jazyka |
správně přeložit vybrané pasáže textu z angličtiny do češtiny |
na základě poslechu sumarizovat odborný poslechový text |
na základní úrovni provést morfosyntaktický rozbor textu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v klíčových konceptech existujících ve světe ekonomiky a podnikání |
prokázat znalosti odborné terminologie z vybraných oblastí ekonomiky (obchod, internetové podnikání, trh práce, ochrana spotřebitele a ostatní) |
orientovat se v aktuálním ekonomickém dění v České republice a v zahraničí; |
ovládat mluvenou a psanou angličtinu na pokročilé úrovní tj. B2 dle SERRJ |
prokázat znalosti funkčních stylů |
Odborné dovednosti |
---|
správně aplikovat již nabyté znalosti z oblasti morfosyntaxe a lexikologie při analýze odborného textu ekonomického zaměření |
extrahovat nejdůležitější textové informace z autentických odborných textů ekonomického zaměření |
správně přeložit vybrané pasáže ekonomicky zaměřeného textu z angličtiny do češtiny |
na základní úrovni interpretovat aktuální zprávy ze světa mezinárodního obchodu a ekonomiky |
adekvátně formulovat hlavní myšlenky autentického odborného textu z ekonomické oblasti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Dušková. Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha, 1994. ISBN 80-200-0486-6.
-
Emmerson, P. Business grammar Builder: intermediate to upper-intermediate:clear explanations for real situations.. Oxford: Macmillan, 2010. ISBN 978-0-230-73254-4.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in use: Advanced. Cambridge: CUP, 2015. ISBN 978-0-521-12829-2.
-
Mascull, B. Business Vocabulary in Use: Intermediate.. Cambridge: CUP, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. Cambridge : Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
Tullis, G. New Insights into Business: student's book. Harlow: Longman, 2004. ISBN 978-0-582-84887-0.
|