Vyučující
|
-
El Hawary Michal
-
Babková Sylva, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Libertin Jan, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden La France de la Révolution, une construction de valeurs 2. týden La France par-dela ses clichés 3. týden Qu'est-ce que l'identité française ? 4. týden Coutumes, traditions et modernités, panorama d'une évolution 5. týden Francophonie et francophonie, reperes et définitions 6. týden La francophonie en Europe 7. týden La francophonie en Amérique 8. týden La francophonie en Afrique 9. týden Le systeme éducatif français 10. týden Comprendre une fete française, l'exemple de Noël; la musique française 11. týden La jeunesse française ; les arts plastiques français 12. týden La France dans son panorama politique. 13. týden závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 63 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B1+ podle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
Disponovat dovednostmi ve francouzském jazyce na stupni B1+ podle SERR |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzských reálií, geografie, historie a současnosti Francie v evropském kontextu disponovat znalostmi světové frankofonii a Frankofonii |
Odborné dovednosti |
---|
Orientovat se na mapě Francie, Belgie a Švýcarska Orientovat se v chronologii francouzských dějin Znát vybrané francouzské zvyky, svátky, tradice Vysvětlit francouzsky hlavní charakteristiky reálií, geografie, historie a současnosti Francie v evropském kontextu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Catherine Carlo, Mariella Causa. Civilisation progressive du français, niveau infernédiaire. Paris, Clé International, 2010.
-
Guillaume Bourel, Marielle Chevalier. Bescherelle Chronologie de l'histoire de France: des origines ? nos jours. Paris, Hatier, 2017.
-
Jackson Noutchié-Njiké. Civilisation progressive de la francophonie, niveau intermédiaire. Paris, Clé International, 2016.
-
Jacques Bainville, Jean-Claude Zylberstein (dir.). Histoire de France. Paris, Éditions Tallandier, 2007.
-
Xavier Deniau. La Francophonie, coll. " Que sais-je ? ". Paris, PUF, 2003.
|