Vyučující
|
-
Petáková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. týden Reperes géographiques de la France 2. týden Clovis et les Francs 3. týden Charlemagne, empereur d'occident 4. týden Jeane d'Arc et la Guerre de Cent Ans 5. týden L'art roman et l'art gothique 6. týden François Ier, le roi de la Renaissance 7. týden La France durant les guerres de religion 8. týden Henri IV et l'Édit de Nantes 9. týden Louis XIV, le roi soleil 10. týden La vie a la Cour de Louis XIV 11. týden L'esprit des lumieres a l'aube de la Révolution française 12. týden La France pré-révolutionnaire 13. týden Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 37 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
úroveň FJ B2+ |
rámcová znalost geografie a historie francouzsky mluvících zemí |
Odborné dovednosti |
---|
úroveň FJ B2+ |
rámcová znalost geografie a historie francouzsky mluvících zemí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostí francouzských reálií, geografie, historie a současnosti Francie v evropském kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
Orientovat se na mapě Francie, Belgie a Švýcarska |
Orientovat se v chronologii francouzských dějin |
Znát vybrané francouzské zvyky, svátky, tradice |
Vysvětlit francouzsky hlavní charakteristiky reálií, geografie, historie a současnosti Francie v evropském kontextu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
používá s porozuměním odborný jazyk |
Doporučená literatura
|
-
Catherine Carlo, Mariella Causa. Civilisation progressive du français, niveau infernédiaire. Paris, Clé International, 2010.
-
Guillaume Bourel, Marielle Chevalier. Bescherelle Chronologie de l'histoire de France: des origines ? nos jours. Paris, Hatier, 2017.
-
Jackson Noutchié-Njiké. Civilisation progressive de la francophonie, niveau intermédiaire. Paris, Clé International, 2016.
-
Jacques Bainville, Jean-Claude Zylberstein (dir.). Histoire de France. Paris, Éditions Tallandier, 2007.
-
Xavier Deniau. La Francophonie, coll. " Que sais-je ? ". Paris, PUF, 2003.
|