Vyučující
|
-
Čada Michal, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-13. týden Četba aktuálních textů dle výběru vyučujícího.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Dialogická výuka, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 37 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
úroveň znalostí německého jazyka B2 dle SERR |
Výsledky učení |
---|
studenti si výrazně rozšíří slovní zásobu v dané tematice a budou schopni samostatně v německém jazyce shrnout a vysvětlit základní myšlenky textu. Studenti se naučí rozpoznávat a ve vlastních písemných projevech používat jednotlivé funkční styly a jim odpovídající jazykové prostředky |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Duden: Das große Fremdwörterbuch. Mannheim, Leipzig, 2003. ISBN 3-411-04163-3.
-
Ehlers,S. Lesen als Verstehen. Goethe-Institut, 1991.
-
Götz, Dieter et al. Großwörterbuch Deutsch als Fremsprache. Berlin, München, 2003. ISBN 3-468-96705-5.
-
Götze, Lutz; Hess-Lüttich, Ernest W. B. Grammatik der deutchen Sprache : Sprachsystem und Sprachgebrauch. Aktualiz. Neuausg. München : Bertelsmann Lexikon Institut, 1999. ISBN 3-577-10465-1.
-
Heringer, Hans Jürgen. Wege zum verstehenden Lesen : Lesegrammatik für Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. München : M. Hueber, 1987. ISBN 3-19-001467-1.
-
Siebenschein, Hugo. Velký česko-německý slovník. V nakl. Leda vyd. l. Voznice : Leda, 2006. ISBN 80-7335-072-6.
|