Předmět: Pedagogické působení 4

« Zpět
Název předmětu Pedagogické působení 4
Kód předmětu KFU/DPPN4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mráz Jiří, prof. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je určen pro doktorské studium. Obvykle se jedná o vedení seminářů na bakalářském či magisterském stupni studia včetně přípravy výuku a její evaluace dle upřesnění zadání školitelem či vedoucím katedry. Alternativně je možné činnost plnit spoluúčastí na letní škole, jiných workshopech pro studenty apod. Částečně je také možné započítat přípravu studijních materiálů pro studenty nižších úrovní studia. Student se také účastní administrativních a evaluačních prací spojených s přidělenou pedagogickou činností.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 4 hodiny za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 52 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 74 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
absolvování magisterského studijního programu
absolvování magisterského studia
Odborné dovednosti
naplánovat vzdělávací proces připravit obsah vzdělávání z hlediska didaktiky vybrat adekvátní metody a formy výuky použít základní metody evaluace
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student prokáže znalost základů vzdělávání dospělých svojí přípravou, realizací a vyhodnocením určené pedagogické činnosti
Odborné dovednosti
plánuje vzdělávací proces řídí vzdělávací proces inovuje vzdělávací proces hodnotí vzdělávací proces
Obecné způsobilosti
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Samostudium,
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT. Plzeň: Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
  • Horton, William. E-Learning by Design. San Francisco : Pfeiffer, 2006. ISBN 0-7879-8425-6.
  • Podlahová, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele : [vybrané kapitoly]. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
  • Rogers, Alan. Teaching adults. 3rd ed. Buckingham : Open University Press, 2002. ISBN 0-335-21099-6.
  • Rohlíková, Lucie; Vejvodová, Jana. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-967-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr