Vyučující
|
-
Mráz Jiří, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je určen pro doktorské studium. Obvykle se jedná o vedení seminářů na bakalářském či magisterském stupni studia včetně přípravy výuku a její evaluace dle upřesnění zadání školitelem či vedoucím katedry. Alternativně je možné činnost plnit spoluúčastí na letní škole, jiných workshopech pro studenty apod. Částečně je také možné započítat přípravu studijních materiálů pro studenty nižších úrovní studia. Student se také účastní administrativních a evaluačních prací spojených s přidělenou pedagogickou činností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 74 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
absolvování magisterského studijního programu |
absolvování magisterského studia |
Odborné dovednosti |
---|
naplánovat vzdělávací proces připravit obsah vzdělávání z hlediska didaktiky vybrat adekvátní metody a formy výuky použít základní metody evaluace |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student prokáže znalost základů vzdělávání dospělých svojí přípravou, realizací a vyhodnocením určené pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje vzdělávací proces řídí vzdělávací proces inovuje vzdělávací proces hodnotí vzdělávací proces |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT. Plzeň: Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
-
Horton, William. E-Learning by Design. San Francisco : Pfeiffer, 2006. ISBN 0-7879-8425-6.
-
Podlahová, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele : [vybrané kapitoly]. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
-
Rogers, Alan. Teaching adults. 3rd ed. Buckingham : Open University Press, 2002. ISBN 0-335-21099-6.
-
Rohlíková, Lucie; Vejvodová, Jana. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-967-8.
|