Vyučující
|
-
Černá Milena, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Informace o podnikání v ČR Kreativní přístup v hledání podnikatelských příležitostí Podnikatelské prostředí a trendy v podnikání Vhodné formy podnikání z pohledu různých kritérií a související možnosti založení podniku Podnikatelský plán a jeho možnosti Zakladatelský rozpočet, rozpočet potřeby startovního kapitálu Podpory podnikání ze zdrojů ČR i EU Zpracování žádosti o podporu podnikání - příklad Podnikatelský plán z pohledu banky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Samostudium literatury, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
žádné |
orientovat se v základní terminologii podnikové ekonomiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat obsah podnikatelského plánu a proces jeho tvorby, popsat strukturu zakladatelského rozpočtu, identifikovat možné zdroje financování pro nové projekty a vhodné podpory podnikání, |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit podnikatelský plán řešit problémy začínajícího podniku a pracovat se související informacemi, pracovat v týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Bygrave, William D.; Zacharakis, Andrew. Entrepreneurship. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58289-3.
-
Kaputa, Catherine. Staňte se značkou! : osobní branding, aneb, jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-234-5.
-
Osterwalder, Alexander; Pigneur, Yves. Tvorba business modelů : příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. V Brně : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
Srpová, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
-
Veber, Jaromír; Srpová, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
|