|
Lecturer(s)
|
-
Zeman Martin, prof. Ing. Ph.D.
-
Damec Vilém, Ing. Ph.D.
|
|
Course content
|
1) Introduction, crystal structure 2) Bonding in solid materials 3) Vibrations and thermal properties 4) Classical calculations 5) Role of free electrons 6) Band structure 7) Semiconductors 8) Quantum calculations
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Practicum
- Contact hours
- 65 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 60 hours per semester
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 20 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| formulovat základní zákonitosti fyziky tak, jak je podává základní kurz fyziky na FAV |
| charakterizovat základní vztahy a operace diferenciálního a integrálního počtu |
| Skills |
|---|
| používat prostředky matematické analýzy |
| řešit jednoduché úlohy klasické mechaniky, elektromagnetismu a kvantové mechaniky |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| formulovat základní myšlenky a charakterizovat základní nástroje fyziky pevných látek |
| popsat podstatu struktury a elektronové struktury pevných látek |
| Skills |
|---|
| ovládat nejdůležitější metody popisu interakcí mezi atomy v počítačových simulacích na atomární úrovni |
| aplikovat základní myšlenky a nástroje fyziky pevných látek v jiných oborech |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Interactive lecture |
| Practicum |
| Skills |
|---|
| Practicum |
| Laboratory work |
| Competences |
|---|
| Interactive lecture |
| Practicum |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Test |
| Combined exam |
| Skills |
|---|
| Combined exam |
| Competences |
|---|
| Combined exam |
|
Recommended literature
|
-
Kittel, Charles. Úvod do fyziky pevných látek : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. matematicko-fyz. a přírodověd. fakult. 1. vyd. Praha : Academia, 1985.
-
Slavík, Jan. Řešené příklady z fyziky : 2. Moderní fyzika. 2. vyd. Plzeň : ZČU, 1996. ISBN 80-7082-984-2.
|