Vyučující
|
-
Perkner Jiří, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Projekt v rámci moderní programově orientované výuky. Student zpracuje pod vedením konzultanta jednoduchý, jeho úrovni odpovídající problém. Důraz bude kladen na samostatnou práci studenta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat základní fyzikální veličiny a jejich jednotky |
formulovat základní fyzikální zákonitosti a principy |
charakterizovat principy měření základních fyzikálních veličin |
definovat postupy pro řešení matematických úloh |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat matematické nástroje pro řešení fyzikálních úloh |
provést a vyhodnotit základní laboratorní měření |
využívat výpočetní techniku pro zpracování a vyhodnocení výsledků |
prezentovat dosažené výsledky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit teorii na které jsou založeny příslušné experimentální techniky (v případě experimentálního projektu) |
vysvětlit teorii implementovanou v příslušném softwaru (v případě teoretického projektu - počítačové simulace) |
popsat metody a aplikace v rámci zvolené oblasti fyziky |
definovat správnou strukturu písemné zprávy a další pravidla pro její vypracování |
rozpoznat zdroje relevantní vědecké literatury a pravidla pro práci s ní |
Odborné dovednosti |
---|
projekt nezávisle analyzovat, naplánovat, provést a zdokumentovat |
vyhledat relevantní literaturu, správně na ni odkazovat a kriticky zhodnotit získané závěry s ohledem na ni |
vypracovat písemnou zprávu ve vědecky správné podobě |
prezentovat výsledky projektu předepsanou formou na semináři |
aplikovat praktické zkušenosti s potřebnými experimentálními technikami (v případě experimentálního projektu) |
aplikovat praktické zkušenosti s potřebným softwarem (v případě teoretického projektu - počítačové simulace) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Stanovuje školitel při zadání./Given by the supervisor while specifying the subject of the thesis..
|