|
Vyučující
|
-
Hynek Vilém, RNDr. Ph.D.
-
Kortus Karel, RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní údaje o poloze a postavení ČR ve světě a EU. Přírodní charakteristika ČR. Administrativní a správní členění ČR. Obyvatelstvo ČR, jeho vývoj; sídla. Celková charakteristika hospodářství v ČR. Primární sektor ekonomiky (zemědělství, lesnictví). Sekundární sektor (těžba, průmysl, energetika). Terciární sektor (doprava, cestovní ruch). Regiony ČR a jejich konkurensceschopnost.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ovládat znalosti anglického jazyka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prostudovat a zhodnotit odbornou geografickou literaturu k tématu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| získat přehled o poloze, přírodní charakteristice, obyvatelstvu, sídelním systému a ekonomice České republiky. |
| získat přehled o dostupných statistických datech o ČR, data zpracovávat, analyzovat a vyvozovat potřebné výsledky |
| vysvětlit vztahy mezi těmito charakteristikami na příkladech regionů ČR. |
| vysvětlit souvislosti v rozmístění jednotlivých ekonomických aktivit na území ČR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládnout vyhodnotit kvalitatvní i kvantitativní data o problematice a dojít k informovaným závěrům |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Collection of maps of the Czech Republic.
-
2010 City Invest Czech. Praha: Czechinvest, 2010.
-
Ministry of the Interior of the Czech Republic. Information publication for foreigners , Czech Republic. Praha, 2011.
-
Toušek, Václav. Czech Republic: Portraits of regions. Praha: Ministry of Regional Development of the Czech Republic, 2005. ISBN 80-239-6346-5.
|