Předmět: Problematika globálního zdraví v angličtině

« Zpět
Název předmětu Problematika globálního zdraví v angličtině
Kód předmětu KGE/AGHI
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Reissich Václav, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do Lékařské geografie a Geografie zdraví. Dostupná literatura. Terminologie. Vývoj vědní disciplíny a soudobé tendence ve světě i v ČR. Trojuhelní humánní ekologie v souvislosti se zdravotním stavem. Fyzicko-geografické faktory a jejich vliv na zdraví/nemocnost/úmrtnost. Socio-ekonomické faktory a jejich vliv na zdraví/nemocnost/úmrtnost. Geografie HIV/AIDS v kontextu trojuhelníku humánní ekologie. Geografie HIV/AIDS: případové studie. Zdravotní stav populace v kontextu aktuálních environmentálních témat.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Přednáška, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 13 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 52 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
ovládat znalost anglického jazyka
číst a analyzovat cizojazyčné (anglické) texty
pracovat s daty a databázemi
Odborné dovednosti
pracovat s databázemi ze zahraničních webových stránek
pracovat v mezinárodním týmu
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit souvislosti mezi zdravotním stavem obyvatelstva, prostředím a chováním na straně jedné, a geografických faktorů na straně druhé
interpretovat souvislosti jak v kontextu globálního světa, tak jednotlivých regionů
Odborné dovednosti
zpracovat a interpretovat data
analyzovat příčiny šíření vybraných nemocí na globální i lokální úrovni a porozumět souvislostem se socioekonomickými podmínkami v regionu
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Přednáška založená na výkladu,
Výuka podporovaná multimédii,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Attoh, Samuel Aryeetey. Geography of Sub-Saharan Africa. Pearson. 2010.
  • Lomborg, Bj?rn. RethinkHIV : smarter ways to invest in ending HIV in Sub-Saharan Africa. 1st pub. New York : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-02869-2.
  • Melinda Meade. Medical Geography. 2010. ISBN 978-1-60623-016-9.
  • Sachs, Jeffrey, D. The Age of Sustainable Development. Columbia University Press. 2015.
  • Timberg, Craig; Halperin, Daniel. Tinderbox. The Penguin Press. 2012.
  • Venkatapuram, Sridhar. Health Justice. Cambridge, 2011. ISBN 978-0-7456-5035-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr