Vyučující
|
-
Reissich Václav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do Lékařské geografie a Geografie zdraví. Dostupná literatura. Terminologie. Vývoj vědní disciplíny a soudobé tendence ve světě i v ČR. Trojuhelní humánní ekologie v souvislosti se zdravotním stavem. Fyzicko-geografické faktory a jejich vliv na zdraví/nemocnost/úmrtnost. Socio-ekonomické faktory a jejich vliv na zdraví/nemocnost/úmrtnost. Geografie HIV/AIDS v kontextu trojuhelníku humánní ekologie. Geografie HIV/AIDS: případové studie. Zdravotní stav populace v kontextu aktuálních environmentálních témat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Přednáška, Seminář
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 52 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat znalost anglického jazyka |
číst a analyzovat cizojazyčné (anglické) texty |
pracovat s daty a databázemi |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s databázemi ze zahraničních webových stránek |
pracovat v mezinárodním týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit souvislosti mezi zdravotním stavem obyvatelstva, prostředím a chováním na straně jedné, a geografických faktorů na straně druhé |
interpretovat souvislosti jak v kontextu globálního světa, tak jednotlivých regionů |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat a interpretovat data |
analyzovat příčiny šíření vybraných nemocí na globální i lokální úrovni a porozumět souvislostem se socioekonomickými podmínkami v regionu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Attoh, Samuel Aryeetey. Geography of Sub-Saharan Africa. Pearson. 2010.
-
Lomborg, Bj?rn. RethinkHIV : smarter ways to invest in ending HIV in Sub-Saharan Africa. 1st pub. New York : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-02869-2.
-
Melinda Meade. Medical Geography. 2010. ISBN 978-1-60623-016-9.
-
Sachs, Jeffrey, D. The Age of Sustainable Development. Columbia University Press. 2015.
-
Timberg, Craig; Halperin, Daniel. Tinderbox. The Penguin Press. 2012.
-
Venkatapuram, Sridhar. Health Justice. Cambridge, 2011. ISBN 978-0-7456-5035-7.
|