Vyučující
|
-
Bečka Jiří, RNDr. Ph.D.
-
Tomášek Petr, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Reissich Václav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Příprava exkurze. Vytvoření týmů. Příprava programu. Logistika. Realizace exkurze a její vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Samostudium literatury, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 80 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Použít znalosti z fyzické, humánní a regionální geografie na úrovni bakalářského studia. |
Cestovat a trávit se skupinou spolužáků více dnů mimo svůj domov. |
Odborné dovednosti |
---|
Pracovat v týmu. |
Komunikovat v cizím jazyce. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Použít znalosti o cílovém regionu, jeho obyvatelích, přírodních i socioekonomických podmínkách, historickém kontextu i současném vývoji. |
Vyhledat spolehlivé informace o daném regionu v relevantních zdrojích. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat znalosti z fyzické, humánní a regionální geografie při poznávání geografického terénu. |
Získat, zpracovat, interpretovat a vyhodnotit geografické informace a data z relevantních zdrojů. |
Osvojit si práci v týmu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Čechurová, M., Preis, J. Zahraniční geografická exkurze: příprava, realizace, význam. Praha, 2012.
-
Jonasson, M. Framing Learning Conditions in Geography Excursions. 2011.
|