Předmět: Ateliér Grafický design a digitální média 9

« Zpět
Název předmětu Ateliér Grafický design a digitální média 9
Kód předmětu KGI/GD9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Ezzeddine Jana, doc. akad. mal.
Obsah předmětu
1. - 13. - Stanovení zásad pro vzájemnou komunikaci. Zadání témat KP. - Kresebné a fotografické studie vybraného prostředí. Sběr informací. - Variantní řešení návrhů. - Způsoby a metody zhotovení maket a modelů. - Vizualizace projektu grafickými a digitálními technikami. (maketa, 3D model, elektronická prezentace). - Průběžná tvorba a konzultace KP. - Průběžná tvorba a odevzdávání jednotlivých seminárních prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si znalosti o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.), o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro tvorbu elektronických i tištěných materiálů, využívat znalosti o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu,
Odborné dovednosti
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívat širší spektrum základních grafických prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat, navrhovat plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice v rámci vlastního širšího jednotného grafického stylu, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace grafického projektu, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
Výsledky učení
Odborné znalosti
O možnostech inspirace a tvorby na základě různorodých podnětů daných konkrétním exteriérem, o volbě a tvorbě vhodné jednotné grafické koncepce koncepce pro dané místo, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu jednotného vizuálního stylu pro konkrétní místo, o organizaci času a práce vzhledem ke stanoveným termínům, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty grafického designu v náročnějších celcích, o širším spektru pokročilých grafických prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem,
Odborné dovednosti
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější grafický projekt jednotného vizuálního stylu pro dané místo vlastní volby na úrovni estetické a umělecké, funkční i technické, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvoří k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a grafickému projevu a přínosu, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Design trend : revue nového vizuálního stylu. Brno : Design centrum České republiky, 1992.
  • Font : reklamní grafika a DTP : první grafický časopi.
  • Grapheion : Evropská revue o moderní grafice, umění knihy, tisku a papíru. Praha : Středoevropská galérie a nakladatelství, 1997.
  • Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
  • Typo : typografie, grafický design, vizuální komunikace : typography, graphic design, visual communication. Praha : Svět tisku, 2003.
  • Typografia : odborný časopis českých typografů @ typografů. Praha : Kolegium Typografie, 1888.
  • Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Contemporary graphic design. Hong Kong: Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-5269-9.
  • Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Graphic Design Now. Taschen 2001.
  • Heller, Steven. Icons of Graphic Design. Thames and Hudson, 2001.
  • Heller, Steven. Paul Rand. London : Phaidon Press, 1999. ISBN 0-7148-3994-9.
  • Hollis, Richard. Graphic Design, Concise History, Thames + Hudson 2001.
  • Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
  • White, Alexander. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002, ISBN 1-58115-250-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr