Vyučující
|
-
Ezzeddine Jana, doc. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. - Stanovení zásad pro vzájemnou komunikaci. Zadání témat KP. - Kresebné a fotografické studie vybraného prostředí. Sběr informací. - Variantní řešení návrhů. - Způsoby a metody zhotovení maket a modelů. - Vizualizace projektu grafickými a digitálními technikami. (maketa, 3D model, elektronická prezentace). - Průběžná tvorba a konzultace KP. - Průběžná tvorba a odevzdávání jednotlivých seminárních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si znalosti o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.), o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro tvorbu elektronických i tištěných materiálů, využívat znalosti o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, |
Odborné dovednosti |
---|
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívat širší spektrum základních grafických prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat, navrhovat plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice v rámci vlastního širšího jednotného grafického stylu, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace grafického projektu, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
O možnostech inspirace a tvorby na základě různorodých podnětů daných konkrétním exteriérem, o volbě a tvorbě vhodné jednotné grafické koncepce koncepce pro dané místo, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu jednotného vizuálního stylu pro konkrétní místo, o organizaci času a práce vzhledem ke stanoveným termínům, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty grafického designu v náročnějších celcích, o širším spektru pokročilých grafických prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější grafický projekt jednotného vizuálního stylu pro dané místo vlastní volby na úrovni estetické a umělecké, funkční i technické, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvoří k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a grafickému projevu a přínosu, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Design trend : revue nového vizuálního stylu. Brno : Design centrum České republiky, 1992.
-
Font : reklamní grafika a DTP : první grafický časopi.
-
Grapheion : Evropská revue o moderní grafice, umění knihy, tisku a papíru. Praha : Středoevropská galérie a nakladatelství, 1997.
-
Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
-
Typo : typografie, grafický design, vizuální komunikace : typography, graphic design, visual communication. Praha : Svět tisku, 2003.
-
Typografia : odborný časopis českých typografů @ typografů. Praha : Kolegium Typografie, 1888.
-
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Contemporary graphic design. Hong Kong: Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-5269-9.
-
Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Graphic Design Now. Taschen 2001.
-
Heller, Steven. Icons of Graphic Design. Thames and Hudson, 2001.
-
Heller, Steven. Paul Rand. London : Phaidon Press, 1999. ISBN 0-7148-3994-9.
-
Hollis, Richard. Graphic Design, Concise History, Thames + Hudson 2001.
-
Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
White, Alexander. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002, ISBN 1-58115-250-7.
|