Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní seznámení s obsahem semestru a základními zásadami tvorby storyboardu. 2. Diskuze nad vstupními materiály. 3. Skici prostředí a figur. 4. Kompozice jednotlivých záběrů. 5. Ukázky definitivního výtvarného řešení. 6. Diskuze o problematice technického scénáře. 7. - 10. Tvorba technického scénáře. 11. - 13. Semestrální práce. Prezentace příkladů technických scénářů spolu s ukázkami realizovaných filmů. Diskuze nad semestrálními pracemi. V předmětu Storyboard se studenti seznamují se základními zásadami budování storyboardu pro komiksový příběh. Tvorba storyboardu navazuje na vypracovaný literární scénář a rozvádí jej do scénáře obrázkového. Studenti v něm hledají základní podobu prostředí i jednotlivých figur, které v ději vystupují a působí. Postupně vytvářejí scénosled a chronologii příběhu, dělí vyprávění na část obrazovou a textovou. Během práce na storyboardu se také tříbí výtvarná forma komiksu a jeho technická podoba. V závěru semestru se student seznamuje s přípravou technického scénáře.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si postupy kresebného vyjadřování a barevného kolorování v tradičních médiích, reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v literární a výtvarné tvorbě, aplikovat znalosti o základním literárním a komiksovém tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, vypracovat rešerši k zadanému tématu, napsat literární scénář vycházející z pravidel a složek tvorby příběhu, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o historických i současných stylových kánonech, o tvorbě příběhu ,gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých příběhových linek obsahující všechny její dílčí složky, základních zásad tvorby storyboardu pro komiksový příběh, |
Odborné dovednosti |
---|
navázat na literární scénář, rozvést jej do obrázkového scénáře (nalézt základní podobu prostředí i figur, vytvořit scénosled a chronologii příběhu, dělit vyprávění na obrazovou a textovou část), vypracovat technický scénář, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bláha, z., Dufek, J., Cielová, H. Základní pojmy filmové a televizní dramaturgie I. díl.
-
Dutka, E. Animovaný film, Úvod do scenáristiky animovaného filmu.
-
Dutka, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář : základy scénáristiky. Praha : Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.
-
Novotný, David Jan. Chcete psát scénář?. I., Základy dramaturgie.. Praha : Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Propp, Vladimir J. Morfologie pohádky a jiné studie. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1999. ISBN 80-86022-16-1.
|