Předmět: Storyboard

« Zpět
Název předmětu Storyboard
Kód předmětu KGI/KOST
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Nguyen Monika, MgA.
Obsah předmětu
1. Úvodní seznámení s obsahem semestru a základními zásadami tvorby storyboardu. 2. Diskuze nad vstupními materiály. 3. Skici prostředí a figur. 4. Kompozice jednotlivých záběrů. 5. Ukázky definitivního výtvarného řešení. 6. Diskuze o problematice technického scénáře. 7. - 10. Tvorba technického scénáře. 11. - 13. Semestrální práce. Prezentace příkladů technických scénářů spolu s ukázkami realizovaných filmů. Diskuze nad semestrálními pracemi. V předmětu Storyboard se studenti seznamují se základními zásadami budování storyboardu pro komiksový příběh. Tvorba storyboardu navazuje na vypracovaný literární scénář a rozvádí jej do scénáře obrázkového. Studenti v něm hledají základní podobu prostředí i jednotlivých figur, které v ději vystupují a působí. Postupně vytvářejí scénosled a chronologii příběhu, dělí vyprávění na část obrazovou a textovou. Během práce na storyboardu se také tříbí výtvarná forma komiksu a jeho technická podoba. V závěru semestru se student seznamuje s přípravou technického scénáře.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 60 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si postupy kresebného vyjadřování a barevného kolorování v tradičních médiích, reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v literární a výtvarné tvorbě, aplikovat znalosti o základním literárním a komiksovém tvarosloví při navrhování zadaného úkolu
Odborné dovednosti
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, vypracovat rešerši k zadanému tématu, napsat literární scénář vycházející z pravidel a složek tvorby příběhu,
Obecné způsobilosti
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o historických i současných stylových kánonech, o tvorbě příběhu ,gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých příběhových linek obsahující všechny její dílčí složky, základních zásad tvorby storyboardu pro komiksový příběh,
Odborné dovednosti
navázat na literární scénář, rozvést jej do obrázkového scénáře (nalézt základní podobu prostředí i figur, vytvořit scénosled a chronologii příběhu, dělit vyprávění na obrazovou a textovou část), vypracovat technický scénář, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Kombinovaná zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Bláha, z., Dufek, J., Cielová, H. Základní pojmy filmové a televizní dramaturgie I. díl.
  • Dutka, E. Animovaný film, Úvod do scenáristiky animovaného filmu.
  • Dutka, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
  • Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář : základy scénáristiky. Praha : Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.
  • Novotný, David Jan. Chcete psát scénář?. I., Základy dramaturgie.. Praha : Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
  • Propp, Vladimir J. Morfologie pohádky a jiné studie. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1999. ISBN 80-86022-16-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr