Vyučující
|
-
Klán Michael, doc. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Student v určeném časovém období vypracovává dle svého studijního zaměření celosemestrální výtvarný projekt dle zadaného tématu (návrh, realizace, instalace výsledného díla do vhodného prostoru). Výsledný projekt včetně portfolia z podpůrných předmětů je student povinen uložit na elektronický nosič a odevzdat jej ve stanoveném termínu spolu s výtvarným dílem. V termínu stanoveném příslušnou vyhláškou děkana student své dílo představuje a obhajuje při klauzurní postupové zkoušce před komisí. Formu klauzurní postupové zkoušky, podmínky, za nichž může být skládána, způsob hodnocení, organizační zabezpečení a další potřebné náležitosti upravuje vyhláška děkana - Řád KPZ. Témata KP zadají příslušní ateliéroví vyučující do 14 kalendářních dnů od začátku výuky v příslušném semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si technické a technologické postupy tvorby aplikované a aplikovatelné v daném oboru, zrekapitulovat současná i preferovaná hostorická stylová schémata vizuální kultury daného oboru, uvědomit si vlastní preference a pojetí zadaného tématu, navrhnout varianty řešení zadaného problému, vybrat a zdůvodnit to, které považuje za nosné a potenciálně vhodné pro finální realizaci |
Odborné dovednosti |
---|
ve své tvorbě dodržet technické a technologické postupy oboru, popřípadě experimentálně navrhovat a ověřovat jejich rozšíření, vhodně kombinovat nároky historických i současných stylových kritérií s vlastní tvůrčí intencí a ve výsledné podobě díla hledat optimální poměr mezi estetickou a uměleckou hodnotou, konceptualizovat zadané téma a způsob své reakce (parafráze, ironie, hommage, kopie, inovace, atd.) reflektovat, vybrat ze skicovního materiálu a v zadaném čase a za daných okolností zrealizovat finální dílo |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvažuje kritické posouzení vlastní tvorby, které mu v průběhu zkoušky sdělili členové hodnotící komise, formuluje vlastní názor a zdůvodněně obhajuje vlastní práci, uvědomuje si širší souvislosti vlastní tvorby na pozadí jejího kritického posouzení |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s grafickými editory pro výtvarnou tvorbu |
prohloubené schopnosti time managementu zaručující lepší plánování a provedení díla od konceptualizace námětu, po návrhy variant řešení až po finální návrh, prezentační nezbytné pro kvalitní expozici, adjustaci a obhajobu projektu předkládaného k posouzení klauzurní komisi a v podobě výstavy také odborné a širší veřejnosti, reflektivní ve vztahu k rekapitulaci a inovaci vlastního tvůrčího stylu, ať již v oblasti formální, či obsahové |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Literatura je individuálně zadána vyučujícím v souladu s tématem KP a studijním zaměřením posluchače..
-
Plamínek, Jiří; Franc, Daniel. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 2., dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1.
|