|
Vyučující
|
-
Vrbová Ionica Mihaela, MgA.
-
Bohadlo Josef, MgA. Mgr.
-
Sýkorová Jitka, MgA.
-
Čechová Lenka, MgA.
-
Neckář Jan, akad. mal.
-
Červenková Jana, Ing. arch. Ph.D.
-
Bukačová Ludmila, Ing. arch. Ph.D.
-
Žandová Veronika, MgA. Ph.D.
-
Maliňák Florian, doc. akad. mal.
-
Švec Ladislav, prof. akad. mal.
-
Štika Martin, prof. akad. mal.
-
Kincl Jiří, doc. MgA.
-
Hrdina Vladimír, prof. Ing. arch.
-
Lišková Jana, akad. mal.
-
Kalkant Michal, MgA.
-
Hefertová Milena, Mgr.
-
Dragounová Eva, doc. akad. mal.
-
Zollpriesterová Petra, MgA.
-
Delaveaud Zbyněk, MgA.
-
Schejbal Jiří, MgA.
-
Sitař Martin, Mgr. art.
-
Kartous Michal, MgA. Ph.D.
-
Mírka Jiří, doc. akad. mal.
-
Novák Jan, prof. akad. mal. Ph.D.
-
Vítěz Alan, doc. MgA.
-
Kosová Lucie, doc. Mgr. Art. ArtD.
-
Rod Tomáš, MgA. Ph.D.
-
Vavřík Karel, doc. akad. mal.
-
Panoš Jiří, MgA. Ing.
-
Horký-Hlucháň Tomáš, MgA. Ph.D.
-
Wolfchen Vlček Deubauh Cedrick Dassran, doc. MgA.
-
Šmolková Iveta, MgA.
-
Lounek Lukáš, doc. MgA.
-
Šimandl Ramil, MgA.
-
Peteřík Alex, MgA.
-
Weiss Lukáš, doc. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Student v určeném časovém období vypracovává dle svého studijního zaměření celosemestrální výtvarný projekt dle zadaného tématu (návrh, realizace, instalace výsledného díla do vhodného prostoru). Výsledný projekt včetně portfolia z páteřního ateliérového předmětu a podpůrných předmětů je student povinen uložit na elektronický nosič a odevzdat jej ve stanoveném termínu spolu s výtvarným dílem. V termínu stanoveném příslušnou vyhláškou děkana student své dílo představuje a obhajuje při klauzurní postupové zkoušce před komisí. Formu klauzurní postupové zkoušky, podmínky, za nichž může být skládána, způsob hodnocení, organizační zabezpečení a další potřebné náležitosti upravuje vyhláška děkana - Řád KPZ. Témata KP zadají příslušní ateliéroví vyučující do 14 kalendářních dnů od začátku výuky v příslušném semestru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů
- Projekt individuální [40]
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vybavit si technické a technologické postupy tvorby aplikované a aplikovatelné v daném oboru, zrekapitulovat současná i preferovaná hostorická stylová schémata vizuální kultury daného oboru, uvědomit si vlastní preference a pojetí zadaného tématu, navrhnout varianty řešení zadaného problému, vybrat a zdůvodnit to, které považuje za nosné a potenciálně vhodné pro finální realizaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ve své tvorbě dodržet technické a technologické postupy oboru, popřípadě experimentálně navrhovat a ověřovat jejich rozšíření, vhodně kombinovat nároky historických i současných stylových kritérií s vlastní tvůrčí intencí a ve výsledné podobě díla hledat optimální poměr mezi estetickou a uměleckou hodnotou, konceptualizovat zadané téma a způsob své reakce (parafráze, ironie, hommage, kopie, inovace, atd.) reflektovat, vybrat ze skicovního materiálu a v zadaném čase a za daných okolností zrealizovat finální dílo |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| zvažuje kritické posouzení vlastní tvorby, které mu v průběhu zkoušky sdělili členové hodnotící komise, formuluje vlastní názor a zdůvodněně obhajuje vlastní práci, uvědomuje si širší souvislosti vlastní tvorby na pozadí jejího kritického posouzení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prohloubené schopnosti time managementu zaručující lepší plánování a provedení díla od konceptualizace námětu, po návrhy variant řešení až po finální návrh, prezentační nezbytné pro kvalitní expozici, adjustaci a obhajobu projektu předkládaného k posouzení klauzurní komisi a v podobě výstavy také odborné a širší veřejnosti, reflektivní ve vztahu k rekapitulaci a inovaci vlastního tvůrčího stylu, ať již v oblasti formální, či obsahové |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Portfolio, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je individuálně zadána vyučujícím v souladu s tématem KP a studijním zaměřením posluchače.
-
Plamínek, Jiří; Franc, Daniel. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 2., dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1.
|