Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky oboru 2. Plošná a prostorová kompoziční cvičení. 3. Prostorové tiskoviny. 4. Dialog plochy a objemu. 5. Výtvarná stylizace. 6. Plošnost, statika, dynamika a exprese v barevném poli nosných motivů. 7. Uspořádání a grafická úprava publikací. 8. Práce se sazebním obrazcem. 9. Písmo a typografická pravidla. 8. Práce s textem a fotografií. Technické požadavky a výtvarné možnosti. 9. Úpravy fotografií, řešení komplikací s barvami. 11. - 12. Seminární projekt. 13. Obhajoba a hodnocení projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), aplikovat znalosti o materiálech a jejich tváření, |
Odborné dovednosti |
---|
modelovat a obrábět základní obalové materiály, zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku, zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
užití oboru grafický design ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu, o historických i současných stylových kánonech, o možných základních formách grafického designu obalů a jeho užití pro různé účely, |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti a dovednosti základních nástrojů grafických a sázecích editorů, vyřešit koncepčně i technicky zadané úkoly ve vztahu ke knižní kultuře, grafickému designu, polygrafii, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
-
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
-
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
-
Hlavsa O. Typografia I. - iii.
-
Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
-
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
-
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
|