Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Plošná stylizace. 2. Graficky účinná kompozice - síla a účinnost výrazu, omezení barevné škály. 3. Výtvarné principy a pravidla v typografii. 4. Typografické nástroje v grafických programech a jejich ovládání. 5. Klasická viněta na láhvi. 6. Viněta - štítek na knize. 7. Viněta s návodem k použití nebo rozbalení výrobku. 8. Viněta jako leporelo. 9. Viněta jako funkční součást produktu. 10. - 12. Řešení úloh speciálního ateliéru v interakci s jeho vedoucím. 13. Obhajoba a hodnocení projektu. Termín exkurze bude stanoven po domluvě s příslušnou tiskárnou pracující se současnými technologiemi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů v grafických editorech i volnou rukou, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), aplikovat znalosti o materiálech a jejich tváření, základního užití oboru grafický design ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu, |
Odborné dovednosti |
---|
koncepčně i technicky řešit zadané úkoly z oboru obalového designu, zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku, zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu, užívat základních nástrojů grafických a sázecích editorů, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
současných tiskových technologií (prostřednictvím výuky i exkurze do tiskárny), forem a možností pojetí grafického designu obalu formou viněty, široké škály technických i výtvarných řešení grafického designu obalu, o historických i současných stylových kánonech, |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti a dovednosti základních nástrojů grafických a sázecích editorů, vyřešit koncepčně i technicky grafický obal designu obalu formou viněty, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, aplikuje vlastní nové náhledy na způsob řešení grafického designu obalu a zpracování viněty, vybere nejvhodnější řešení, jež vyústí v konkrétní realizaci, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
-
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
-
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
-
Hlavsa O. Typografia I. - iii.
-
Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
-
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
-
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
|