Vyučující
|
-
Lazurová Hana, MgA.
-
Pavel Otakar, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Grafický design vybavení výstavního stánku. 3. - 4. Grafický design souboru obalů pro potravinářský komplex. 5. - 7. Rešení grafického designu obalů a propagačních objektů pro odbornou konferenci instituce. 8. - 11. Grafický design série papírových skládaček pro děti na úrovni I. stupně školy. 12. - 13. Interaktivní prostorový poutač.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů v grafických editorech i volnou rukou, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), tradičního i netradičního užití oboru grafický design obalu ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu, nových invenčních náhledů na řešení obalu, práce s pravidly danými zadavatelem, přistupovat k zadané práci na profesionální úrovni jako na odborné zakázce, |
Odborné dovednosti |
---|
koncepčně i technicky řešit zadané úkoly z oboru obalového designu a jeho tisk, zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku, zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu, užívat základních nástrojů grafických a sázecích editorů, kooperovat s jiným speciálním ateliérem či zadavatelem, pochopit a užívat široké palety technických i výtvarných řešení, přistupovat k nim inovativně a nekonvenčně, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
současných řešení grafického designu obalů a typografie k ní využívané s důrazem na zadání konkrétního zákazníka, forem a možností pojetí grafického designu obalu různých forem pro různé účely (instituce, firma, výstavní, muzejní či kulturní projekt), široké škály technických i výtvarných řešení grafického designu obalu, o historických i současných stylových kánonech, možností užití papíru jakožto primárního materiálu v kompbinaci s recyklovatelnými materiály, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně vyřešit náročnější projekt grafického designu s vyřešenou typografií jako komplex obalů pro jednu instituci, firmu, výstavní, muzejní či kulturní projekt, aplikovat znalosti a dovednosti běžných nástrojů grafických a sázecích editorů, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, aplikuje vlastní nové náhledy na způsob řešení grafického designu obalu různými formami, převážně s papírem jako dominantním materiálem doplněným jinými materiály s ohledem na ekologická hlediska, experimentovat při dotváření úloh přenesených k dopracování z jiného speciálního ateliéru, zohlednit jednotnost, funkčnost, nápaditost a inovativnost řešení, vybere nejvhodnější řešení, jež vyústí v konkrétní realizaci, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
-
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
-
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
-
Hlavsa O. Typografia I. - iii.
-
Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
-
Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
-
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
|