Předmět: Grafický design obalu 4

« Zpět
Název předmětu Grafický design obalu 4
Kód předmětu KGI/KTGD4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lazurová Hana, MgA.
  • Pavel Otakar, MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. Grafický design vybavení výstavního stánku. 3. - 4. Grafický design souboru obalů pro potravinářský komplex. 5. - 7. Rešení grafického designu obalů a propagačních objektů pro odbornou konferenci instituce. 8. - 11. Grafický design série papírových skládaček pro děti na úrovni I. stupně školy. 12. - 13. Interaktivní prostorový poutač.

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů v grafických editorech i volnou rukou, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), tradičního i netradičního užití oboru grafický design obalu ve vztahu k tištěným médiím a k obalovému designu, nových invenčních náhledů na řešení obalu, práce s pravidly danými zadavatelem, přistupovat k zadané práci na profesionální úrovni jako na odborné zakázce,
Odborné dovednosti
koncepčně i technicky řešit zadané úkoly z oboru obalového designu a jeho tisk, zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku, zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu, užívat základních nástrojů grafických a sázecích editorů, kooperovat s jiným speciálním ateliérem či zadavatelem, pochopit a užívat široké palety technických i výtvarných řešení, přistupovat k nim inovativně a nekonvenčně,
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
současných řešení grafického designu obalů a typografie k ní využívané s důrazem na zadání konkrétního zákazníka, forem a možností pojetí grafického designu obalu různých forem pro různé účely (instituce, firma, výstavní, muzejní či kulturní projekt), široké škály technických i výtvarných řešení grafického designu obalu, o historických i současných stylových kánonech, možností užití papíru jakožto primárního materiálu v kompbinaci s recyklovatelnými materiály,
Odborné dovednosti
samostatně vyřešit náročnější projekt grafického designu s vyřešenou typografií jako komplex obalů pro jednu instituci, firmu, výstavní, muzejní či kulturní projekt, aplikovat znalosti a dovednosti běžných nástrojů grafických a sázecích editorů, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, aplikuje vlastní nové náhledy na způsob řešení grafického designu obalu různými formami, převážně s papírem jako dominantním materiálem doplněným jinými materiály s ohledem na ekologická hlediska, experimentovat při dotváření úloh přenesených k dopracování z jiného speciálního ateliéru, zohlednit jednotnost, funkčnost, nápaditost a inovativnost řešení, vybere nejvhodnější řešení, jež vyústí v konkrétní realizaci,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Bohatec, M. Konstruktivistická teorie knižní tvorby.
  • Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
  • Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
  • Fabel K. Současná typografie. Odeon Praha, 1981.
  • HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 9788073911911.
  • Hlavsa O. Typografia I. - iii.
  • Muzika, F. Krásné písmo. Praha, 1963.
  • Rossman, Z. Písmo a fotografie v reklamě.
  • Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr