Vyučující
|
-
Klán Michael, doc. akad. mal.
-
Kolcun Bohdan, Prof. Ing. arch.
-
Stibůrková Dominika, akademický malíř
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení studentů s projektem Preinkubace, první kontakt se zadavatelem projektu, prezentace zadavatele, formulace zadání projektu, definice cílů, seznámení s výsledky průzkumu trhu apod. 2. Vybudování studentských týmů. Exkurze ve firmě zadavatele a seznámení s technologickými a materiálovými limity zakázky. 3. Rešerše a upřesnění zacílení projektu. 4. První ideové skicy a zdůraznění hlavních směrů řešení. Vyladění struktury týmu na základě ideových skic. 5. Rozvíjení zúženého počtu variant - přestavění týmu podle počtu variant. 6. Výběr jedné z variant k realizaci a přeskupení týmu pro finalizaci vybraného návrhu. 7. Dopracování vybrané varianty a přerozdělení práce pro dotažení tvorby vizualizace modelů či maket. 8. Dotažení vizualizace a tvorba modelů či maket. Vyladění týmu pro práci na definitivě. 9.-12. Práce na definitivě. Příprava veřejné prezentace a rozdělení úkolů v týmu. 13. Veřejná prezentace a obhajoba realizace za přítomnosti vedoucího projektu a zadavatele. Vyhodnocení projektu v rámci týmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
reflektovat a prezentovat své dosavadní profesní zkušenosti získané v průběhu studia pracovníkům institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, zhodnotit své kompetence s ohledem na nabízený typ činností, aplikovat veškeré své profesní znalosti získané v předmětech profilujícího základu a dalších |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s pracovníky institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, uplatnit svoji kreativitu v intencích svěřených a řešených úkolů, porovnat vlastní očekávání, akademickou kulturu a praxi a vyvodit z tohoto srovnání důsledky pro své další studijní i profesní směřování, tlumočit získané poznatky spolužákům a pedagogům na fakultě, popřípadě širší veřejnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
reflektovat a prezentovat své dosavadní profesní zkušenosti získané v průběhu studia pracovníkům institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, zhodnotit své kompetence s ohledem na nabízený typ činností, aplikovat veškeré své profesní znalosti získané v předmětech profilujícího základu a dalších, získané v průběhu praxe, jako pevnou součást osobního know - how |
z oblasti team managementu důležité pro sestavení týmu, rozdělení kompetencí a odpovědnosti, z oblasti time managementu nutné pro sestavení harmonogramu projektu a odhadu časové náročnosti jednotlivých fází od přípravné po finální, pokročilé znalosti v oblasti grafického designu důležité pro tvorbu vlastního projektu i doprovodné marketingové aktivity, z oblasti umělecko - estetických kritérií nutných pro formulování kritických soudů, které pomáhají nastavit, udržet a obhájit celkové stylové pojetí projektu |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s pracovníky institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, uplatnit svoji kreativitu v intencích svěřených a řešených úkolů, porovnat vlastní očekávání, akademickou kulturu a praxi a vyvodit z tohoto srovnání důsledky pro své další studijní i profesní směřování, tlumočit získané poznatky spolužákům a pedagogům na fakultě, popřípadě širší veřejnosti, ocenit, či kriticky zhodnotit subjekt, u něhož vykonal praxi, a navrhnout doporučení pro budoucnost garantovi předmětu |
sestaví, vede a řídí tým pověřený tvorbou multimediálního projektu nebo projektu realizovaného s využitím motion nebo interactive designu, volí a spoluvytváří marketingový a propagační materiál spojený s prezentací projektu odborné i širší veřejnosti a cílové skupině, uplatňuje svoji kreativitu v oblasti vizuální představivosti a je schopen své návrhy vizualizovat a představovat týmu, vyučujícícmu, popřípadě zadavatelům z praxe, prezentuje a přesvědčivě obhajuje projekt a propagační kampaň zadavatelům, odborníkům z praxe i širší veřejnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Studijní praxe, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Literatura bude zadána vedoucím projektu v souladu s tématem konkrétního projektu..
-
Kaiser, Michael M. Strategické plánování v umění : praktický průvodce. 1. vyd. Praha : Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
|