Předmět: Ateliér preinkubace 3

« Zpět
Název předmětu Ateliér preinkubace 3
Kód předmětu KGI/MGAP3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Klán Michael, doc. akad. mal.
  • Kolcun Bohdan, Prof. Ing. arch.
  • Stibůrková Dominika, akademický malíř
Obsah předmětu
1. Seznámení studentů s projektem Preinkubace, první kontakt se zadavatelem projektu, prezentace zadavatele, formulace zadání projektu, definice cílů, seznámení s výsledky průzkumu trhu apod. 2. Vybudování studentských týmů. Exkurze ve firmě zadavatele a seznámení s technologickými a materiálovými limity zakázky. 3. Rešerše a upřesnění zacílení projektu. 4. První ideové skicy a zdůraznění hlavních směrů řešení. Vyladění struktury týmu na základě ideových skic. 5. Rozvíjení zúženého počtu variant - přestavění týmu podle počtu variant. 6. Výběr jedné z variant k realizaci a přeskupení týmu pro finalizaci vybraného návrhu. 7. Dopracování vybrané varianty a přerozdělení práce pro dotažení tvorby vizualizace modelů či maket. 8. Dotažení vizualizace a tvorba modelů či maket. Vyladění týmu pro práci na definitivě. 9.-12. Práce na definitivě. Příprava veřejné prezentace a rozdělení úkolů v týmu. 13. Veřejná prezentace a obhajoba realizace za přítomnosti vedoucího projektu a zadavatele. Vyhodnocení projektu v rámci týmů.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
reflektovat a prezentovat své dosavadní profesní zkušenosti získané v průběhu studia pracovníkům institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, zhodnotit své kompetence s ohledem na nabízený typ činností, aplikovat veškeré své profesní znalosti získané v předmětech profilujícího základu a dalších
Odborné dovednosti
komunikovat s pracovníky institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, uplatnit svoji kreativitu v intencích svěřených a řešených úkolů, porovnat vlastní očekávání, akademickou kulturu a praxi a vyvodit z tohoto srovnání důsledky pro své další studijní i profesní směřování, tlumočit získané poznatky spolužákům a pedagogům na fakultě, popřípadě širší veřejnosti
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
reflektovat a prezentovat své dosavadní profesní zkušenosti získané v průběhu studia pracovníkům institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, zhodnotit své kompetence s ohledem na nabízený typ činností, aplikovat veškeré své profesní znalosti získané v předmětech profilujícího základu a dalších, získané v průběhu praxe, jako pevnou součást osobního know - how
z oblasti team managementu důležité pro sestavení týmu, rozdělení kompetencí a odpovědnosti, z oblasti time managementu nutné pro sestavení harmonogramu projektu a odhadu časové náročnosti jednotlivých fází od přípravné po finální, pokročilé znalosti v oblasti grafického designu důležité pro tvorbu vlastního projektu i doprovodné marketingové aktivity, z oblasti umělecko - estetických kritérií nutných pro formulování kritických soudů, které pomáhají nastavit, udržet a obhájit celkové stylové pojetí projektu
Odborné dovednosti
komunikovat s pracovníky institucí a firem, u nichž vykonává svoji praxi, uplatnit svoji kreativitu v intencích svěřených a řešených úkolů, porovnat vlastní očekávání, akademickou kulturu a praxi a vyvodit z tohoto srovnání důsledky pro své další studijní i profesní směřování, tlumočit získané poznatky spolužákům a pedagogům na fakultě, popřípadě širší veřejnosti, ocenit, či kriticky zhodnotit subjekt, u něhož vykonal praxi, a navrhnout doporučení pro budoucnost garantovi předmětu
sestaví, vede a řídí tým pověřený tvorbou multimediálního projektu nebo projektu realizovaného s využitím motion nebo interactive designu, volí a spoluvytváří marketingový a propagační materiál spojený s prezentací projektu odborné i širší veřejnosti a cílové skupině, uplatňuje svoji kreativitu v oblasti vizuální představivosti a je schopen své návrhy vizualizovat a představovat týmu, vyučujícícmu, popřípadě zadavatelům z praxe, prezentuje a přesvědčivě obhajuje projekt a propagační kampaň zadavatelům, odborníkům z praxe i širší veřejnosti
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Přednáška s demonstrací,
Odborné dovednosti
Studijní praxe,
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Studijní praxe,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Literatura bude zadána vedoucím projektu v souladu s tématem konkrétního projektu..
  • Kaiser, Michael M. Strategické plánování v umění : praktický průvodce. 1. vyd. Praha : Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr