Vyučující
|
-
Hrdinová Anna, Prof. MgA.
-
Hušek Michael, doc. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. - Stanovení zásad komunikace v průběhu semestru, zadání tématu semestrálního projektu. - Tvorba layoutu knihy, časopisu, novin, katalogu, prospektu, pozvánky, plakátu, prospektu. - Tvorba ilustračního materiálu (kreseb, maleb, fotografií ...) jako východiska pro tvorbu ilustrované knihy, plakátu apod. - Základy práce a prohlubování dovedností při používání počítačových programů pro typografii a zpracování obrazu. - Spojení obrazu a písma. - Specifická typografická pravidla pro sazbu odborných publikací. - Průběžné zadávání, konzultace, korektury, tvorba a odevzdávání dílčích seminárních úkolů. - Prezentace. Příklady témat seminárních cvičení: - Návrh obálky dětského časopisu. - Návrh prospektu, katalogu. - Návrhy obálek a ilustračního doprovodu knižní edice. - Návrh příručky (manuálu) technického výrobku. - Grafická úprava odborného textu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o širším spektru základních grafických prostředků - písmu, obrazu, tvaru, barvě atd., o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích, o historických i současných stylových kánonech o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v akcidenční, knižní a časopisecké produkci |
Odborné dovednosti |
---|
při navrhování tiskovin a vizuální podoby elektronických médií na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků, navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.), o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích, o historických i současných stylových kánonech, o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku |
Odborné dovednosti |
---|
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků, navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice, zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Heller, Steven. Design Literacy: Understanding Graphic Design. Allworth Press 2000.
-
Heller, Steven. Icons of Graphic Design. Thames and Hudson, 2001.
-
Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Tschichold, Jan. The new typography : a handbook for modern designers. Berkeley : University of California Press, 2006. ISBN 0-520-25012-5.
-
White, Alexander. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002, ISBN 1-58115-250-7.
|