Předmět: Grafický design 2

« Zpět
Název předmětu Grafický design 2
Kód předmětu KGI/MGGD2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hušek Michael, doc. akad. mal.
  • Hrdinová Anna, Prof. MgA.
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. - Stanovení zásad pro vzájemnou komunikaci. Zadání témat semestrálního projektu. - Návrh potisku spotřebitelského obalu. - Layout uživatelské příručky. - Návrh diplomu. - Návrh pamětní listiny. - Návrh grafického řešení certifikátu. - Grafické řešení výroční zprávy školy, kulturní instituce. - Vizualizace výzkumného projektu ve spolupráci s výzkumníkem. - Průběžná tvorba a konzultování semestrálního projektu. - Průběžná tvorba a odevzdávání seminárních prací. - Prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.), o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích, o historických i současných stylových kánonech, o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku
Odborné dovednosti
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků, navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice, zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o širším spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.), o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích, o historických i současných stylových kánonech, o grafických prostředcích vhodných pro grafický design v jeho tradiční i digitální podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků
Odborné dovednosti
při navrhování tiskovin a elektronických médií na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků, navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice, zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Heller, Steven. Design Literacy: Understanding Graphic Design. Allworth Press 2000.
  • Heller, Steven. Icons of Graphic Design. Thames and Hudson, 2001.
  • Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
  • Tschichold, Jan. The new typography : a handbook for modern designers. Berkeley : University of California Press, 2006. ISBN 0-520-25012-5.
  • White, Alexander. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002, ISBN 1-58115-250-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr