Předmět: Didaktická ilustrace 1

« Zpět
Název předmětu Didaktická ilustrace 1
Kód předmětu KGI/MGIL1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stibůrková Dominika, akademický malíř
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Dle zaměření individuálního talentu se student může specializovat na tvorbu pro určitou věkovou skupinu či se věnuje tvorbě pro všechny věkové skupiny. - obrázková abeceda, obrázkový slovník, - slabikář, učebnice pro 1. stupeň ZČ, - učebnice pro 2. stupeň ZŠ - naučné tabule na téma: minerály, hmyz, - naučné tabule na téma: život na venkově, život ve městě, - naučné tabule na téma: anatomie člověka, - naučné tabule na téma: vesmír, - mapy, obrázkové mapy výskytu živočichů, mapy historických památek, nerostných surovin, - tabule k výuce dějepisu (např. život na středověkém hradě) - historické mezníky (třicetiletá válka, první světová válka) a další.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o širším spektru základních ilustrátorských prostředků - písmu, obrazu, tvaru, barvě atd., o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích, o historických i současných stylových kánonech o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků
Odborné dovednosti
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma, sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky, navrhuje a vytváří jednoduché hernía aedukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích, o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby, o historických i současných stylových kánonech ilustrace, o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků, o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii
Odborné dovednosti
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma, sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky, navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem, zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Heller S. & Arisman, M. (eds). Inside the Business of Illustration. New York: Allworth, 2004.
  • Heller S. & Arisman, M. (eds). The Education of an Illustrator. New York: Allworth.
  • Heller, Steven,; Wiedemann, Julius. 100 illustrators. Praha : Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-808-8.
  • Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
  • Smith, K. A. Structure of the Visual Book. Keith A Smith Books: New York, 1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr