|
Vyučující
|
-
Šilhavá Iveta, akad. mal.
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Dle zaměření individuálního talentu se student může specializovat na tvorbu pro určitou věkovou skupinu či se věnuje tvorbě pro všechny věkové skupiny. - obrázková abeceda, obrázkový slovník, - slabikář, učebnice pro 1. stupeň ZČ, - učebnice pro 2. stupeň ZŠ - naučné tabule na téma: minerály, hmyz, - naučné tabule na téma: život na venkově, život ve městě, - naučné tabule na téma: anatomie člověka, - naučné tabule na téma: vesmír, - mapy, obrázkové mapy výskytu živočichů, mapy historických památek, nerostných surovin, - tabule k výuce dějepisu (např. život na středověkém hradě) - historické mezníky (třicetiletá válka, první světová válka) a další.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Seminář, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích, o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby, o historických i současných stylových kánonech ilustrace, o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků, o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma, sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky, navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem, zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, vůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích, o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby, o historických i současných stylových kánonech ilustrace, o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků, o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma, sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky, navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem, zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Praktická zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Heller S. & Arisman, M. (eds). Inside the Business of Illustration. New York: Allworth, 2004.
-
Heller S. & Arisman, M. (eds). The Education of an Illustrator. New York: Allworth.
-
Heller, Steven,; Wiedemann, Julius. 100 illustrators. Praha : Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-808-8.
-
Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Smith, K. A. Structure of the Visual Book. Keith A Smith Books: New York, 1994.
|