Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Seznámení s průběhem semestru, zadání semestrálního projektu. Student se v tomto předmětu MGNI3 - buď specializuje dle svého individuálního zájmu a uměleckého zaměření na určitou oblast ilustrace a v této oblasti realizuje a prohlubuje svoji tvorbu i v následujících navazujících úrovních předmětu, - anebo v tomto předmětu a během následujících navazujících úrovní postupně prochází širokým spektrem oblastí tvorby ilustrace pro děti a narativní ilustrace. Oblasti tvorby: vystřihovánky, skládačky, omalovánky, domalovánky, říkadla, obrázkové příběhy, ilustrace pohádek a povídek, ilustrace románů pro děti a mládež, komiksové knihy, pomezí animovaného filmu, obrázkové scénáře a jednodušší animované etudy, virtuální podoba komiksu či knihy - interakce se čtenářem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o širokém spektru základních způsobů zachycení lidské postavy z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů, o o výtvarném tvarosloví komixového žánru a kompozičních vztazích obrazového materiálu, obrazu a písma, o historických i současných stylových kánonech, o tvůrčích postupech při hledání proporcí textové a výtvarné složky komiksu, navrhování komixových scénářů s ohledem na propojení funkce komixu a estetického ztvárnění, o způsobech komunikace se zadavatelem (cílovou skupinou) za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže zachytit lidskou postavu z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů, ve spolupráci s pedagogem scénáristiky a vedoucím ateliéru komiksu vytvoří jednoduchý komiks, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního díla, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o širokém spektru základních způsobů zachycení lidské postavy z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů, o o výtvarném tvarosloví komixového žánru a kompozičních vztazích obrazového materiálu, obrazu a písma, o historických i současných stylových kánonech, o tvůrčích postupech při hledání proporcí textové a výtvarné složky komiksu, navrhování komixových scénářů s ohledem na propojení funkce komixu a estetického ztvárnění, o způsobech komunikace se zadavatelem (cílovou skupinou) za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže zachytit lidskou postavu z různých pohledů a v rozmanité škále pohybů, ve spolupráci s pedagogem scénáristiky a vedoucím ateliéru komiksu vytvoří jednoduchý komiks, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zvolí odpovídající technologii pro výrobu finálního díla, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bible : Písmo svaté Starého a Nového zákona : včetně deuterokanonických knih ; Český ekumenický překlad. 6. přeprac. vyd. Praha : Česká biblická společnost, 1995. ISBN 80-85810-08-5.
-
Brunetti, I. Anthology of Graphic Fiction, Cartoons, and True Stories.
-
Gravett, Paul. Graphic Novels, Everything you need to knot.
-
Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
-
Maděričová, Markéta. Komiks z hlediska výtvarného umění. Plzeň : Západočeská univerzita. Ústav umění a designu, 2005.
|