Předmět: Odborná pedagogická praxe

« Zpět
Název předmětu Odborná pedagogická praxe
Kód předmětu KGI/PHOP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grasblum Jan, doc. PhDr. Ph.D.
  • Otýs Ladislav, Prof. akad. mal.
  • Hala Čestmír, Doc. MgA.
  • Lhotka Daniel, RNDr.
  • Ezzeddine Jana, doc. akad. mal.
  • Zábranský Michal, doc. Ing. Ph.D.
  • Hušek Michael, doc. akad. mal.
  • Hábová Jitka, doc. Mgr. Ph.D.
  • Svoboda Aleš, Prof. akad. mal.
  • Hrdinová Anna, Prof. MgA.
  • Kolcun Bohdan, Prof. Ing. arch.
  • Stibůrková Dominika, akademický malíř
  • Žalud Milan, Prof. Mgr.
  • Ventruba Zdeněk, prof. Ing. CSc.
  • Kobera Vít, Prof. akad. mal.
  • Dienstbier Michael, doc. akad. mal.
  • Šmídl Martin, Prof. akad. mal. Ph.D.
  • Klán Michael, doc. akad. mal.
  • Jančová Eva, doc. Mgr. Art. ArtD.
  • Jandová Tereza, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Barbořáková Petra, Mgr. Ph.D.
  • Spousta Pavel, Prof. akad. mal.
  • Beránek Tomáš, Doc. MgA.
  • Čolakov Richard, prof. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
1. Principy přípravy edukační aktivity podle zvoleného žánru 2. Jádrové obsahy a dynamika obsahových vrstev výuky 3. Metody dialogické výuky a reflektivního dialogu 4. Anotace, analýza a alterace realizovaného tvaru edukační aktivity

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat klíčové obsahy své tvorby a transformovat je do učební úlohy, přednášky, nebo workshopu určeného konkrétní cílové skupině, naplánovat výukovou aktivitu a predikovat její dynamický vývin
Odborné dovednosti
prezentovat cílové skupině zadání plánované edukační aktivity, reflektovat vzdělávací situaci a s oporou o argumenty diskutovat její podobu s jednotlivými aktéry, aplikovat poznatky získané ve vlastní tvorbě při dialogu s cílovou skupinou, vedení aktivity a při ejjím hodnocení
Obecné způsobilosti
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Výsledky učení
Odborné znalosti
základní terminologie a postupy využívané v konceptu Discipline Art Based Education, nebo Visual Art Based Education, gnoseologického rozměru umělecké tvorby a způsobů reflexe a interpretace umělecko-estetického zážitku účastníků aktivity, přípravy a realizace expozice, korektury a reflexe zvoleného žánru vzdělávací aktivity
Odborné dovednosti
lépe rozumí, reflektuje a popisuje roli sebe jako umělce/badatele/pedagoga, přípravy, realizace a reflexe edukační aktivity, navrhování zlepujících alterací realizovaného díla, vyvozování přidané kulturní hodnoty (kulturního kapitálu) expresivně tvořivých, nebo uměnovědných aktivit
Obecné způsobilosti
dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Formativní hodnocení,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Dobbs, Stephen Mark. The DBAE Handbook: An Overview of Discipline-Based Art Education.. Getty Center for Education in the Arts, Los Angeles, CA., 1992. ISBN 0-89236-214-6.
  • Ian Heywood, Barry Sandywell. The Handbook of Visual Culture. Berg, 2014. ISBN 1847885756.
  • Jan Slavík, Tomáš Janík, Petr Najvar, Petr Knecht. Trandisciplinární didaktika - O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. MU Brno, 2017. ISBN 80-210-8568-1.
  • Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě - Předpoklady gnozeologické analýzy obrazové stránky nových médií. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr