Vyučující
|
-
Barbořáková Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Konkrétní náplň seminárních aktivit je specifikována na základě konzultací garanta kurzu se školiteli studentů navštěvujících kurz v daném semestru a příp. předsedou Oborové rady. Obsah kurzu pro jednotlivé semestry je upravován zejména s ohledem na zaměření disertační práce jednotlivých studentů a aktuálních řešených doktorských projektů. - základní principy akademického psaní - formální náležitosti vědeckých textů a práce s nimi (šíře specifičnosti textu, brainstorming, thesis statement, topic sentences, annotated bibliography, outlining) - autorská etika, formy plagiátorství - volba metodiky vhodné pro řešení výzkumné otázky, tvorba hypotéz - citační normy a aparáty - představení vybraných vědeckých databází (EBSCOhost, ProQuest Central, Science Direct, Scopus, Web of Science, aj.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- aktivní používání anglického jazyka - porozumět základním teoretickým koncepcím a požadavkům - charakterizovat základní znaky kritického myšlení |
Odborné dovednosti |
---|
- Interpretovat anglický text - Formulovat a písemně vyjádřit své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru - Interpretovat své myšlenky v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientuje se v odborných databázích včetně zahraničních odborných časopisech rozlišuje různé styly akademického psaní |
Odborné dovednosti |
---|
strukturovat argumentaci v rámci odborného textu samostatně vytvořit akademický text odpovídající nárokům mezinárodních odborných textů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Návrh vlastního mezinárodního projektu v oblasti KKO |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Belcher, W. L. Belcher, W. L. 2009. Writing your journal article in twelve weeks: A guide to academic publishing success.. Chicago: University Chicago Press, 2019. ISBN 978-0-226-49918.
-
Booth, Wayne C.; Colomb, Gregory G. The craft of research. 2nd ed. Chicago : University of Chicago Press, 2003. ISBN 0-226-06568-5.
-
Jordan, R. R. Academic writing course : study skills in English. Harlow : Pearson Education Limited, 1999. ISBN 0-582-40019-8.
-
Moxley, Joseph. Publish, Don´t Perish: The Scholar´s Guide to Academic Writting and Publishing.. Westport: Praeger Publishers, 2013. ISBN 978-0-226-23973-6.
-
SKALA, Václav. Analysis of publishing activities and "Publish or Perish" strategy. In: Recent researches in Applied Economics & Management.. Athens: WSEAS Press, 2013. ISBN 978-960-474-323-0.
-
Swales, John M.; Feak, Christine B. English in today's research world: a writing guide : a sequel to Academic writing for graduate students and an advanced text mainly designed for junior scholars and graduate students who are notJohn M. Swales and Christine B. Feak ; illustrations by Vivian Scott Hixson. Michigan : The University of Michigan Press, 2000. ISBN 0-472-08713-4.
-
Šesták, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Praha, Academia, 2000. ISBN 80-200-0755-5.
|