|
Vyučující
|
-
Mojžíš Karel, doc. akad. mal.
-
Ticháčková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Rostás Martina, doc. Mgr. Art. ArtD.
-
Šmelhaus Radek, prof. Mgr.
-
Szalay Ljudmil, prof. Ing. CSc.
-
Andrlík Jan, prof. Ing. arch.
-
Bouček Šimon, prof. akad. mal. Ph.D.
-
Sejpka Martin, prof. akad. mal.
-
Widimský Jiří, prof. akad. mal.
-
Kala Jiří, prof. PhDr. CSc.
-
Zíka Antonín, doc. akad. mal.
-
Špilarová Vladimíra, prof. MgA.
-
Vosyka Aleš, doc. MgA.
-
Vránová Kamila, Mgr. Ph.D.
-
Šilhavá Iveta, akad. mal.
-
Gregor Petr, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je přizpůsobován typu prezentace (výstava, kurátorská činnost, lektorský projekt, konference) a kontextu, v němž prezentace probíhá (s ohledem na fázi přípravy doktorského projektu, s ohledem na cílovou skupinu).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vybavit si základní pojmy obecných i oborových dějin umění, zopakovat základní jazykové, či expresvně mimetické, interpretační postupy, zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru, samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| interpretovat s pomocí odborných pojmů reprodukované, či jinak prezentované příklady uměleckých děl, nebo vizuálně obrazných vyjádření, analyzovat kotext a kontext uměleckého díla a uměleckého provozu, uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti umělecko-estetických soudů, artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi, reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky, hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základních konceptů filosofie jazyka (Wittgensteina) a analytické filosofie (Quine, Goodman) vztahující se k problematice uměleckého vyjadřování, strukturalistické vývojové psychologie (Vygotský a Piaget) a strukturalistické sémiotiky (Mukařovský, Barthes, Lakoff, Johnson) o ontogenetických, fylogenetických a sémantických zákonitostech vývoje symbolického vyjadřování člověka, teorie nových médií (Manovich) a teorie výtvarného umění (Kulka, Ciporanov) jako opory pro teoretickou reflexi vlastní tvorby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| lépe rozumí, reflektuje a popisuje vazby své vlastní tvorby na širší socio-kulturní kontext, rozumí interpretaci díla v rovinách uplatnění individuální senzuality, osobnostního tvořivého metaforického myšlení a organizace sociálního uplatnění kreativity, sám je schopen vyhledat relevantní informace z výše uvedených vědních oblastí a využít je při interpretaci vlastní i percipované tvorby |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Banzetová, Michaela. O práci galeristy a trhu se současným uměním, nejen v České republice. Brno, 2016.
-
Fišer, Zbyněk; Havlík, Vladimír,; Horáček, Radek. Slovem, akcí, obrazem : příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vydání. 2013. ISBN 978-80-210-5389-2.
-
Michael Connor. Curating Online Exhibitions. New York, U.S.A., 2020.
-
Široký, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Vydání první. 2019. ISBN 978-80-7502-340-7.
|