|
Vyučující
|
-
Mojžíš Karel, doc. akad. mal.
-
Remr Pavel, prof. akad. mal.
-
Hošťálek Martin, doc. MgA.
-
Ryba Marek, RNDr.
-
Fleisigová Hana, doc. akad. mal.
-
Švejda Jaroslav, doc. Ing. Ph.D.
-
Matějů Jiří, doc. akad. mal.
-
Arana Eva, doc. Mgr. Ph.D.
-
Polívka Štěpán, prof. akad. mal.
-
Špilarová Vladimíra, prof. MgA.
-
Andrlík Jan, prof. Ing. arch.
-
Šilhavá Iveta, akad. mal.
-
Šmelhaus Radek, prof. Mgr.
-
Szalay Ljudmil, prof. Ing. CSc.
-
Widimský Jiří, prof. akad. mal.
-
Zíka Antonín, doc. akad. mal.
-
Bouček Šimon, prof. akad. mal. Ph.D.
-
Rostás Martina, doc. Mgr. Art. ArtD.
-
Ticháčková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Vránová Kamila, Mgr. Ph.D.
-
Gregor Petr, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vosyka Aleš, doc. MgA.
-
Kala Jiří, prof. PhDr. CSc.
-
Sejpka Martin, prof. akad. mal.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je zpočátku zaměřen především na hledání heuristiky řešení doktorského projektu, zvažování designu, podpůrných a inspiračních zdrojů, relevantních teoretických rámců. V další fázi dochází ke korekturám studentem navrhovaných variací studijního plánu, důrazů na obsahy v rámci studovaných předmětů i vlastního designu doktorského projektu. Podstatnou součástí je též plánování adjustace, expozice a prezentace vlastní práce a její rozvinutí v podmínkách zahraniční stáže a odborné praxe.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vybavit si základní teoretické pojmy deskribující navržený doktorský projekt a jeho výkladový kontext, zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru, samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| interpretovat s pomocí odborných pojmů plán realizace doktorského projektu, analyzovat teoretický kontext tohoto projektu, uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti tvorby a její interpretace, artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi, reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky, hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| plánování doktorského studijního projektu, strategií prezentace výsledků umělecké, nebo badatelské práce, argumentace při dialogu vedeného nad výsledky vlastní i cizí práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| lépe rozumí, reflektuje a popisuje vazby své vlastní tvorby na širší socio-kulturní kontext a teoretický kontext, rozumí interpretaci svého projektu ve vztahu k předpokládaným cílům a jednotlivým fázím jeho rozvoje, sám je schopen vyhledat relevantní informace z příslušných vědních oblastí a využít je při interpretaci vlastní i percipované tvorby |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kolokvium, |
|
Doporučená literatura
|
-
J. Gary Knowles & Ardra L. Cole. Handbook of the Arts in Qualitative Research: Perspectives, Methodologies, Examples, and Issues. SAGE Publications, Inc; 1st edition, 2008. ISBN 9781452226545.
|