Předmět: Seminář k disertační práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k disertační práci
Kód předmětu KGI/PHSDP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nevický Aleš, doc. akad. mal.
  • Hofman Roman, prof. akad. mal.
  • Novák Tomáš, doc. MgA.
  • Krčma Pavel, RNDr.
  • Manková Martina, doc. akad. mal.
  • Tupý Jan, doc. Ing. Ph.D.
  • Frank Milan, doc. akad. mal.
  • Bouhmid Maruškin Marie, doc. Mgr. Ph.D.
  • O`Shea Radek, prof. akad. mal.
  • Komrsková Petra, prof. MgA.
  • Valenčík Josef, prof. Ing. arch.
  • Plzenská Hana, akad. mal.
  • Franta Jiří, prof. Mgr.
  • Fringoš Jiří, prof. Ing. CSc.
  • Slánský Jaroslav, prof. akad. mal.
  • Otruba Thomas, doc. akad. mal.
  • Schuster Bohumil, prof. akad. mal. Ph.D.
  • Bratová Adriana, doc. Mgr. Art. ArtD.
  • Boudová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Gabrielová Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Reger Marek, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šnour Václav, doc. MgA.
  • Beneš Lukáš, prof. PhDr. CSc.
  • Mrázek Jaroslav, prof. akad. mal.
Obsah předmětu
Obsah předmětu je zpočátku zaměřen především na hledání heuristiky řešení doktorského projektu, zvažování designu, podpůrných a inspiračních zdrojů, relevantních teoretických rámců. V další fázi dochází ke korekturám studentem navrhovaných variací studijního plánu, důrazů na obsahy v rámci studovaných předmětů i vlastního designu doktorského projektu. Podstatnou součástí je též plánování adjustace, expozice a prezentace vlastní práce a její rozvinutí v podmínkách zahraniční stáže a odborné praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní teoretické pojmy deskribující navržený doktorský projekt a jeho výkladový kontext, zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru, samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje
Odborné dovednosti
interpretovat s pomocí odborných pojmů plán realizace doktorského projektu, analyzovat teoretický kontext tohoto projektu, uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti tvorby a její interpretace, artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi, reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky, hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Výsledky učení
Odborné znalosti
plánování doktorského studijního projektu, strategií prezentace výsledků umělecké, nebo badatelské práce, argumentace při dialogu vedeného nad výsledky vlastní i cizí práce
Odborné dovednosti
lépe rozumí, reflektuje a popisuje vazby své vlastní tvorby na širší socio-kulturní kontext a teoretický kontext, rozumí interpretaci svého projektu ve vztahu k předpokládaným cílům a jednotlivým fázím jeho rozvoje, sám je schopen vyhledat relevantní informace z příslušných vědních oblastí a využít je při interpretaci vlastní i percipované tvorby
Obecné způsobilosti
dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Kolokvium,
Doporučená literatura
  • J. Gary Knowles & Ardra L. Cole. Handbook of the Arts in Qualitative Research: Perspectives, Methodologies, Examples, and Issues. SAGE Publications, Inc; 1st edition, 2008. ISBN 9781452226545.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr