Vyučující
|
-
Kubizňáková Kateřina, Ing. Ph.D.
-
Koucký Petr, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rekognoskace a zhuštění bodového pole. Polygonové pořady. Podrobné polohopisné měření polární a ortogonální metodou. Určení polohy a výšky bodu podrobného bodového pole. Podrobné měření výškopisné tachymetrickou metodou. Přesná nivelace, technická nivelace. Globální navigační satelitní systémy (GNSS).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Skupinová konzultace, Samostatná práce studentů
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 50 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 80 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat strukturu a možnosti budování výškových a polohových bodových polí na území ČR |
aplikovat a rozumět významu ustanovení právních předpisů, vyhlášek a norem oboru zeměměřictví |
popsat přímé a nepřímé metody sběru geodat |
vysvětlit zásady a principy statistického hodnocení souboru velkého počtu měřených dat |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s geodetickým vybavením sloužícím pro sběr geodat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat a realizovat projekt zhuštění bodového pole |
provádět podrobné měření polohopisu i výškopisu různými metodami s využitím odpovídajících geodetických pomůcek a přístrojů dle platných resortních předpisů, norem a vyhlášek |
zpracovat měřená data včetně kvalitativního hodnocení měření |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Blažek, Radim; Skořepa, Zdeněk. Geodezie 30 : výškopis. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1999. ISBN 80-01-01598-X.
-
Böhm J., Radouch V., Hampacher M. Vyrovnávací počet. SNTL Praha, 1964.
-
Cimbálník M., Mervart L. Vyšší geodézie 1 (skriptum). Ediční středisko ČVUT Praha, 1997.
-
Dušek R., Vlasák J. Geodezie 40 (Příklady a návody na cvičení). ČVUT Praha, 1998.
-
Jandourek J. Geodézie IV (Úprava měřených veličin před výpočty, Geodetická úloha a její.
-
Jandourek, Jan. Geodézie 50 : vyrovnání účelových geodetických sítí v E2 a v E3. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2000. ISBN 80-01-02171-8.
-
Mervart L., Cimbálník M. Vyšší geodézie 2 (skriptum). Ediční středisko ČVUT, 1997.
-
Ratiborský J. Geodezie 10. ČVUT Praha, 2000.
-
Skořepa Z. Geodezie 10,20. (Návody na cvičení). ČVUT Praha, 1999.
|