Vyučující
|
-
Richterová Blanka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Farchado Dinia Kateřina, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vlastní terénní výzkum a práce. Konzultace projektových úkolů seminární formou. Studentské kolokvium s prezentací jednotlivých projektových úkolů studentů, část 1. Studentské kolokvium s prezentací jednotlivých projektových úkolů studentů, část 2. Individuální hodnotící rozpravy s lektorkou a udělení zápočtu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předpokládá se absolvování přemětu POPHP 2 |
Výsledky učení |
---|
student získá orientaci v současných nejmodernějších metodách historické vědy, získá dovednost připravit a odborně vést interview s pamětníkem, dokáže ošetřit vytěžení pamětníka z hlediska právního, získá technické i režijní dovednosti související s procesem vytěžení pamětníka, správně transkribuje, interpretuje a archivuje získaná data a dle vlastního výběru se zaměří na jeden z nabízených aplikačních směrů orální historie: didaktika a popularizace historie, terapie a geriatrie, etnografie. Aplikovaná orální historie bude hlavní náplní druhé části kurzu |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
LE GOFF, Jacques. Paměť a dějiny. Praha, 2007.
-
SHUMWAY, Gary L. (ed.). Oral History in the United States: A Directory. New York, 1971.
-
VANĚK, Miroslav. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin. Praha, 2004.
|