Vyučující
|
-
Kopek Petr, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Odborné poznatky z filosofie, politologie a dalších společenskovědních oborů potřebných pro navazující magisterské studium oboru. 1/ Didaktická aplikace společenskovědních témat v kontextu evropských intelektuálních dějin 2/ Didaktická aplikace společenskovědních témat v kontextu evropských kulturních a náboženských dějin. 3/ Didaktická aplikace odborného textu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen prokázat znalosti z oborů týkajících se občanské výchovy, zejména znalosti zásad, metod a postupů oborové didaktiky v celém rozsahu požadavků dílčích zkoušek magisterského studijního programu Učitelství pro základní školy se specializací pro Občanskou výchovu. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen v rámci principů a zásad oborové didaktiky občanské výchovy plánovat a realizovat výuku na všech typech a ve všech ročnících základní školy dle platných standardů a v duchu příslušného rámcového vzdělávacího programu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Absolvent prokazuje znalosti napříč obory týkajícími se občanské výchovy a zejména oborovou didaktiku v rozsahu očekávaných standardů magisterského studijního programu Učitelství pro základní školy se specializací pro Občanskou výchovu. |
Odborné dovednosti |
---|
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
ERIKSEN, Thomas Hylland. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 9788073674656.
-
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
-
Hillenbrand, Carole. Islám : historie, současnost a perspektivy. 2017. ISBN 978-80-7432-685-1.
-
Horyna, Břetislav. Idea Evropy : pohledy do filosofie dějin. Vyd. 1. Praha : Argo, 2001. ISBN 80-7203-299-2.
-
Jirásková, Věra. Základy společenských věd: pro učitele učitelů ? studenty pedagogických fakult. Praha, 2004. ISBN 978-80-86432-66-1.
-
Obst, Otto. Obecná didaktika. 2. vydání. 2017. ISBN 978-80-244-5141-1.
-
Pavlíček, Václav. Ústava a ústavní řád České republiky. II, Práva a svobody - komentář. 2.dopl.a podstatně rozš.vyd. Praha : Linde, 2002. ISBN 80-7201-391-2.
-
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., Knecht, P. Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory.. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Slavík, Jan; Stará, Jana,; Uličná, Klára,; Najvar, Petr. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. I. vydání. 2017. ISBN 978-80-210-8758-3.
-
Snyder, Timothy. Černá zem : holokaust - historie a varování. V českém jazyce vydání první. 2015. ISBN 978-80-7432-655-4.
-
Svoboda, Michal. Psychosociální interakční výcvik v pedagogické praxi. 2017. ISBN 978-80-261-0676-0.
-
Veber, Václav. Dějiny sjednocené Evropy : od antických počátků do současnosti. 3., dopl. vyd. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7422-183-5.
|