Předmět: Vokální dovednosti s didaktikou 2

« Zpět
Název předmětu Vokální dovednosti s didaktikou 2
Kód předmětu KHK/99VO2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Doubková Marie, Doc. PaedDr.
Obsah předmětu
Příprava na kultivovaný hlasový projev budoucího učitele hudební výchovy se zaměřením na stylové provádění skladeb různých slohových období. Další rozvíjení pěveckých kompetencí na náročnějších hlasových cvičeních. 1. ? Pěvecké vazby tónů, ornamentika, messa di voce. (1 výuková hodina) 2. Zásady stylové interpretace skladeb různých slohových období dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta. (1 výuková hodina) 3. Interpretace skladeb období baroka a klasicismu. (1 výuková hodina) 4. Interpretace skladeb období romantismu, (1 výuková hodina) 5. Interpretace skladeb 20. a 21. století. (1 výuková hodina) 6. Vymezení pedagogických zásad, postupů a pokynů pro výuku pěveckých kompetencí žáků různého věku. (1 výuková hodina) 7. Metody nácviku písní. (1 výuková hodina) 8. Práce s odbornou literaturou a zpěvníky. (1 výuková hodina) 9. Reflexe probíhající praxe účastníků, diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi (1 výuková hodina)

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
  • Projekt individuální [40] - 13 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
student ovládá práci s hlasem a má upevněny základní dovednosti pěvecké techniky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky Dokáže interpretovat a stylově rozlišit jednodušší skladby různých slohových období a žánrů
Výsledky učení
student ovládá svůj hlas a má upevněny pěvecké návyky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky. Je připraven na kultivovaný a erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv, na stylové provádění skladeb různých slohových období i žánrů a dokáže aplikovat teoretické znalosti a pěvecké dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení třídního kolektivu
Vyučovací metody
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Bokůvková, Vlasta; Jiroušková, Svatava. Uplatnění písní v pěvecké výchově na pedagogické fakultě. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7043-041-9.
  • KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodům populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0258.
  • SUCHÝ, Ondřej. Písničky z pohádek a dětských filmů (I?IV).
  • UHLÍŘ, Jaroslav a Zdeněk SVĚRÁK. Praha : Fragment, 2013. ISBN . Když se zamiluje kůň.. 201. ISBN 978-80-7200-910-7.
  • VYDROVÁ, Jitka a kolektiv. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-4-.
  • Vydrová, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
  • ŽÁČEK, Jiří a Pavel JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha : Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr