Vyučující
|
-
Doubková Marie, Doc. PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
Příprava na kultivovaný hlasový projev budoucího učitele hudební výchovy se zaměřením na stylové provádění skladeb různých slohových období. Další rozvíjení pěveckých kompetencí na náročnějších hlasových cvičeních. 1. ? Pěvecké vazby tónů, ornamentika, messa di voce. (1 výuková hodina) 2. Zásady stylové interpretace skladeb různých slohových období dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta. (1 výuková hodina) 3. Interpretace skladeb období baroka a klasicismu. (1 výuková hodina) 4. Interpretace skladeb období romantismu, (1 výuková hodina) 5. Interpretace skladeb 20. a 21. století. (1 výuková hodina) 6. Vymezení pedagogických zásad, postupů a pokynů pro výuku pěveckých kompetencí žáků různého věku. (1 výuková hodina) 7. Metody nácviku písní. (1 výuková hodina) 8. Práce s odbornou literaturou a zpěvníky. (1 výuková hodina) 9. Reflexe probíhající praxe účastníků, diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi (1 výuková hodina)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student ovládá práci s hlasem a má upevněny základní dovednosti pěvecké techniky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky Dokáže interpretovat a stylově rozlišit jednodušší skladby různých slohových období a žánrů |
Výsledky učení |
---|
student ovládá svůj hlas a má upevněny pěvecké návyky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky. Je připraven na kultivovaný a erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv, na stylové provádění skladeb různých slohových období i žánrů a dokáže aplikovat teoretické znalosti a pěvecké dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení třídního kolektivu |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bokůvková, Vlasta; Jiroušková, Svatava. Uplatnění písní v pěvecké výchově na pedagogické fakultě. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7043-041-9.
-
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodům populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0258.
-
SUCHÝ, Ondřej. Písničky z pohádek a dětských filmů (I?IV).
-
UHLÍŘ, Jaroslav a Zdeněk SVĚRÁK. Praha : Fragment, 2013. ISBN . Když se zamiluje kůň.. 201. ISBN 978-80-7200-910-7.
-
VYDROVÁ, Jitka a kolektiv. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-4-.
-
Vydrová, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
-
ŽÁČEK, Jiří a Pavel JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha : Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-3.
|