|
Vyučující
|
-
Petrle Karol, prof. Mgr. MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Získání aktuálních poznatků z hudební teorie se zaměřením na zvolené téma disertační práce. Obsah předmětu je každoročně specifikován částečně společně pro celou skupinu doktorandů a částečně individuálně s ohledem na odborné zaměření konkrétních doktorandů, a to po dohodě s jejich školiteli. Přednáška je zaměřena výběrově na nejnovější poznatky hudební teorie. Součástí předmětu je i samostatná práce studentů a skupinová diskuse o jejich referátech. Doktorandi se po absolvování předmětu lépe orientují v oblasti současné hudební teorie a jsou schopni pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech. Seznámí se také s některými praktickými zkušenostmi předních muzikologů a hudebních teoretiků.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 210 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti z oblasti hudební teorie v rozsahu vysokoškolského učiva. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dovednosti z oblasti hudby v rozsahu vysokoškolského učiva. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalosti současného stavu poznatků z hudební teorie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikace pozantků v hudebních formách, analýze hudebních děl - směřováno k tématu disertační práce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Orientuje se v oblasti současné hudební teorie a je schopen pojímat téma své disertace rovněž v hudebně teoretických a hudebně historických souvislostech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Risinger, Karel. Hierarchie hudebních celků v novodobé evropské hudbě. 1969.. Praha: Panton,, 1969.
-
Risinger, Karel. Nauka o hudební tektonice 20. století.. Praha: Akademie múzických umění, hudební fakulta,, 1998.
-
Spurný, Lubomír. Heinrich Schenker (1868-1935): kapitoly z hudební teorie a analýzy.. Praha: KLP,, 2012.
-
Talašová, Jana a Jan Stoklasa. Matematický model pro multikriteriální hodnocení výsledků tvůrčí umělecké činnosti. RUV: Metodika a segmenty [online]..
-
Tichý, Vladimír, Jaromír Havlík, Tomáš Krejča a Petr Zvěřina. (A)tonalita.. Praha: NAMU, 2015.
-
Tichý, Vladimír, Tomáš Krejča a Petr Zvěřina. Scelovací prostředky.. Praha: NAMU, 2017.
|