Vyučující
|
-
Maršálek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hudební dějiny jihozápadních Čech 1800-1900 Hudební dějiny jihozápadních Čech od 1900 do současnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová konzultace
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vyjmenovat hlavní epochy kulturních a obecných dějin Popsat hlavní stylové znaky epoch kulturních dějin Vyjmenovat hlavní kompoziční osobnosti českých hudebních dějin |
Odborné dovednosti |
---|
chronologicky seřadit základní vývojové společenské etapy přiřadit vybranou českou skladatelskou osobnost k epoše hudebních dějin na úrovni středoškolského učiva |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit základní pojmy hudební regionalistiky (regionalistika, region, centrum etc.). |
Definovat hudební kulturu regionu/regionů, její specifika a vývojové trendy v kontextu hudebně-stylového vývoje českých zemí/střední Evropy. |
Vysvětlit specifika hudebních pramenů regionu. |
Specifikovat a formulovat vývojové posuny a vztahy centra a regionu. |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatně popsat vybraný hudební region/centrum/lokalitu. |
Analyzovat vybraný hudební region/centrum/lokalitu. |
Vybraný hudební region/centrum/lokalitu zařadit do kontextu hudební kultury země/větších regionálních celků. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
ASCHENBRENNER, V. Hudebně-liturgický provoz jezuitské koleje v Klatovech v 18. století. Praha: Scriptorium. 2011.
-
ASCHENBRENNER, Vít. Kantáta Credo mrtvých Leopolda Eugena Měchury v Klatovech. Sonda do struktur hudebního života, provozu a interpretace v západočeském městě. In. KUHN, Tomás (ed.). Vokální tvorba a Rok české hudby 2004 (oblast hudební kompozice, interpretace i praktické reflexe). Sborník z konference. Plzeň 2004, s. 16-32. Plzeň. 2004.
-
BOČANOVÁ, L. Hudební život. Plzeň: město Plzeň. 2016.
-
BOČANOVÁ, Lenka. Hudební život. In. Waska, Karel (ed.). Dějiny města Plzně 2 : 1788?1918. Plzen : mesto Plzen 2016, s. 21?58. Plzeň, 2016. ISBN 978 80 8791104 4.
-
KUMPERA, J. Dějiny západních Čech. I. díl, Od pravěku do poloviny 18. století. Plzeň: Ševčík. 2004.
-
LENDEROVÁ, M., JIRÁNEK, T. a M. MACKOVÁ. Z dějin české každodennosti. Praha: Nakladatelství Karolinum. 2009.
-
ŠPELDA, A. Hudební místopis Klatovska. Plzeň. 1974.
-
ŠPELDA, A. Hudební Plzeň (Průvodce městem). Plzeň. 1960.
-
VRKOČOVÁ, L. Domovem hudby. Praha: Panton. 1988.
|