Vyučující
|
-
Kuberská Kateřina, Kandid.pedagogických věd
|
Obsah předmětu
|
Osvojování technických základů hry na nástroj, hra přednesových skladeb, improvizace jednoduchých doprovodů k lidovým a umělým písním. Zdokonalování nástrojové techniky: stupnice, akordy, etudy. Přednesové skladby: Baroko, 20. století. Improvizace jednoduchých stylizovaných doprovodů k lidovým a umělým písním a jejich transpozice. Příprava na státní závěrečné zkoušky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dosáhnout vyšší úrovně klavírní techniky, která zajistí způsobilost pro hru lidových a populárních písní Vysvětlit složité termíny z harmonie, které umožní harmonizovat komplikovanější lidové a populární písně. Spojit interpretaci technicky náročného notového zápisu s pohotovou orientací na klaviatuře |
Odborné dovednosti |
---|
Orientovat se ve složitých akordických značkách vhodných pro doprovod lidových a populárních písní Charakterizovat hudební pojmy z hudební nauky pro potřeby doprovodů písní Prokázat schopnost zahrát lidové písně s různým typem doprovodů dle akordických značek |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit akordické značky vhodné pro doprovod technicky obtížnějších lidových a populárních písní. |
Popsat teoreticky a zvládnout technicky náročnou hru na klavír vedoucí ke schopnosti interpretovat předepsané skladby z období baroka a klasicismu. |
Aplikovat získané dovednosti v hudební didaktice a školní praxi. |
Odborné dovednosti |
---|
Interpretovat skladby z oblasti klasické hudby (baroko a klasicismus) pro účely výuky na základní a střední škole. |
Užívat správně akordické značky dle typu náročnějších doprovodů lidových a populárních písní. |
Prokázat schopnost hry podle akordických značek dle zadaných lidových a populárních písní. |
Improvizovat náročné stylizované doprovody. |
Hrát jednoduché klavírní skladbičky a lidové písně s užitím zapsaných akordických značek z listu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
hudební literatura vybraná ke státním závěrečným zkouškám. .
-
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon:. Plzeň: Západočeská univerzita,, 1994. ISBN 80-704-3108-3.
-
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodu populárních písní podle akordových značek a její klavírní stylizace. Plzeň: ZČU. 2015.
|